Skip navigation

Színes hajító labda (100 db)

1 - 2. osztály

  1. a tanulók sorban helyezkednek el, egymástól kartávolságra. A labdát kézből kézbe adogatva kell eljuttatni a célig. A távolság növelésével és az átadás módjának változtatásával nehezíthető a feladat. Sorversenyként is alkalmazható.
  2. Szabadulás a labdától: (meghatározott dobásmóddal vagy kézzel)

A területet két egyenlő nagyságú részre osztjuk, a játékosokat egyenlően a két területre. Közepére kifeszítünk egy zsinórt vagy hálót kb. 2 méter magasra vagy kiteszünk egy padot.
Feladat: A játék kezdetén minden csapat hátsó vonalon elhelyezkedő játékosainál egy-egy labda van. „Rajt!"vezényszóra át kell dobni a labdákat az ellenfél térfelére. Arra kell törekedni a következő dobásoknál, hogy olyan gyorsan dobják vissza a labdákat, hogy a saját térfélen egy labda se legyen! Ebben az esetben a csapat egy pontot szerez. Ezt sípszóval jelzi a játékvezető. Megállapodás szerint 10 vagy 15 pontig játszhatjuk. Utána térfélcsere. De játszható meghatározott ideig is, pl.5 perc.

Szabályok:

Minden gól (szerzett pont után) újra kezdjük a játékot. A játéktéren kívül dobott labda az ellenfélnek jelent jó pontot, és az is, ha a háló alatt dobják át. Az elkapott labdát mindig az elkapás helyéről kell átdobni az ellenfél térfelére! Előre szaladni nem szabad!

  1. Két diák áll egymástól min. 5 méter távolságra. Cél, hogy az egyik oldali versenyző minél hamarabb átgurítsa a társának az összes labdát (pl.20db-ot). Ugyanezt végeztethetjük távolság növelésével, idő csökkentésével...
  2. 2 diák egymással szemben helyezkedik el 3 lépés távolságra. Meghatározott módon átadják egymásnak a labdát. Amennyiben nem ejtette le egyikőjük sem, egy lépéssel hátrébb állnak és megismétlik az átadást. Ha ez is sikeres, növelik a távolságot...stb.
  3. Célba gurítás bármilyen kijelölt célra, távolság növelésével is. Pl: adott időre, minél több labdát kell a megadott helyre gurítani.
  4. Váltóverseny feladatban hulahopp karikával kell húzni a belehelyezett labdát úgy, hogy az ne guruljon ki. Ha kigurul, vissza kell tenni és folytatni a feladatot.
  5. Teremben szétszórjuk az összes labdát és a kijelölt csapatok egyszerre versenyeznek egymással abban, hogy melyik gyűjt össze több labdát a megadott idő alatt. Az idő is változtatható, illetve az egyszerre fogott labdák mennyisége is. A megfogott labdákat a terem egy kijelölt pontjára kell vinni folyamatosan.
  6. Lásd előző feladat, csak egy csapat van a pályán. Minden tag gyűjtheti a labdákat, akár többet is egyszerre. Fél perc alatt hány labdát sikerül összegyűjteni.
  7. Összes labda a játéktéren. Csapatonként meghatározunk egy színt és az ezzel azonos színű labdákat lehet csak begyűjteni, lehetőleg minél hamarabb. A csapatból mindenki együtt dolgozik, de csak egy labdát vihet egyszerre a kijelölt tárolóhoz.
  8. Célba dobás: a rúdugráshoz használt célkorongokat különböző távolságokra helyezzük el a számozása szerinti növekvő sorrendben. Minél messzebbi korongba talál be, annál nagyobb pontértéket kap.
  9. Célba dobás zsámolyba 3 különböző távolságra lévő vonaltól. Mindegyikhez más pontérték tartozik.
  10. Burgonyaültetés: Váltóversenyként alkalmazható. Kifut a diák az első bójáig, zsámolyig, karikáig...stb. majd leteszi a labdát és visszafut. A második ember ugyanezt megismétli, csak a második kijelölt pontig viszi a labdát...stb. Ugyanígy vissza is lehet hozni a labdákat.

3 - 4. osztály

  1. Célba dobás: a távolság adott, a cél egyre kisebb. pl: kapura vagy bordásfalra felrögzítünk egy nagy vászonlepedőt, amire előzetesen egymás mellé egyre kisebb sugarú köröket rajzolunk. Minél kisebb a kör, annál több pontot ér a találat.
  2. Két diák áll egymástól min. 5 méter távolságra. Cél, hogy az egyik oldali versenyző minél hamarabb átdobja az előre meghatározott módon a társának az összes labdát (pl.20db-ot). Ugyanezt végeztethetjük távolság növelésével, idő csökkentésével...
  3. Egyéni vagy páros célba dobás: Célterület a kosárlabda palánk teljes felülete. A távolság változtatásával nehezíthető a feladat. Cél a megadott idő alatt, minél több találat elérése. Ha csapatversenyként játsszák, amint eldobta az egyik versenyző, dobhat a következő.
  4. Váltóverseny feladatban hullahopp karikával kell húzni a belehelyezett labdákat úgy, hogy azok ne guruljanak ki. Ha kigurul, vissza kell tenni és folytatni a feladatot.
  5. Teremben szétszórjuk az összes labdát és a kijelölt csapatok egyesével versenyeznek egymással abban, hogy melyik gyűjt össze több labdát a megadott idő alatt. Az idő is változtatható. A csapatból egyszerre csak egy ember van a pályán és csak egy labdát foghat meg egy kifutással. A megfogott labdákat a terem egy kijelölt pontjára kell vinni folyamatosan. A következő játékos akkor indulhat, ha a labda a gyűjtőhelyre került.
  6. Szabadulás a labdától (lásd 1 – 2. osztálynál)

5 – 6. osztály

  1. Célba dobás: a távolság egyre nő. 5 labdát kell a célba dobni. Minél messzebbről találja el a kijelölt célt, annál több pontot kap. Saját vállalása szerinti távolságra áll. Több pontot gyűjthet akár, ha közelebbről kevesebb pontért, de több találatot ér el.
  2. Szabadulás a labdától (lásd 1 – 2. osztálynál)
  3. Egyéni vagy páros célba dobás: Célterület a kosárlabda palánkon lévő téglalap. A távolság változtatásával nehezíthető a feladat. Cél a megadott idő alatt, minél több találat elérése. Ha csapatversenyként játsszák, amint eldobta az egyik versenyző, dobhat a következő.
  4. Váltóverseny feladatban hulahopp karikával kell húzni a belehelyezett labdákat úgy, hogy azok ne guruljanak ki. Ha kigurul, vissza kell tenni és folytatni a feladatot. Az első ember 1abdát húz, a második kettőt, a harmadik hármat...stb.
  5. Valamilyen ütőn (tenisz, tollas, turul, pingpong) egyensúlyozva vinni egy labdát
  6. Lásd előző feladat csak a földön kell vezetni az ütővel a labdát
  7. Teremben szétszórjuk az összes labdát és a csapatok egyszerre versenyeznek egymással abban, hogy melyik gyűjt össze több labdát a megadott idő alatt. Az idő is változtatható. A csapatból egyszerre csak egy ember van a pályán és csak egy labdát foghat meg egy kifutással. A megfogott labdákat a terem egy kijelölt pontjára kell vinni folyamatosan. A következő játékos akkor indulhat, ha a labda a gyűjtőhelyre került.
  8. Lásd előző feladat, csak időkorlát nélkül, labdafogyásig. Ki gyűjtötte össze a legtöbbet.
  9. Lásd előző feladat kiinduló helyzete. A csapatok kapnak egy színt, amiről ki kell találni, hogy melyik két színből lehet létrehozni. Csak annak a két színnek megfelelő színű labdákat lehet egyesével behozni. Egyszerre minden csapatból csak egy ember van a pályán. A következő akkor indulhat, ha az előző versenyző visszaért.
  10. Minden csapat azonos számú, de különböző színű labdát kap egy – egy zsámolyban. Cél, hogy a kiadott színűeket kell kiválogatni és átvinni egy másik kijelölt pontra.