Dr. Bóka Ferenc, Dr. Borkovits Margit, Dorka Péter, Lehmann-Dobó Andrea: Indoor-outdoor elmélet és gyakorlat
Gyakorlatok
- Fogójáték I.
 - 10 x 10 méteres terület a játéktér. Minden diáknál van egy labda, és a cél, hogy kirúgjuk az adott területről a társunk labdáját. Akinek kirúgták a labdáját, az kiesik a játékból. Az nyer, aki a végén marad.
 - Fogójáték II.
 - A fogónak nincs labdája, a többieknek van. A fogó elkezdi üldözni a labdát vezető gyerekeket, és akinek elveszi a labdáját, az lesz az új fogó.
 
Páros gyakorlat
- Folyamatos labdatovábbítás meghatározott rúgásmódokkal és átvételekkel párban.
 - A szemben lévő társ által belső csűddel rúgott lapos labda talppal való megállítása, és visszarúgása.
 - Mint, az előző gyakorlat, csak a megállítás helyett, belsővel való átvétel.
 - A játékos maga elé dobja kb. 1 m-re a labdát, a felpattanó labdát átíveli a társának.
 - Társ által dobott labda rúgása a földre érés után.
 - A labdát úgy kell átadnia a társnak, hogy lábfejjel a labda alá nyúl és átemeli neki. A társ a kezével megfogja, majd lerakja maga elé, és szerepcsere
 - Ugyan az, mint az előző feladat, csak lábbal kell bekísérni a labdát, és nem kézzel nyúlunk érte.
 - Ezeket a gyakorlatokat a távolság növelésével nehezítjük
 - 1:1 elleni játék: A védő a kapunak háttal áll körül belül 5 méter távolságra. A támadó játékos a tanár sípjelére elindul az azonos oldali sarokból, és a kapustól kapott (dobott) labdát megpróbálja minél ügyesebben levenni, hogy ne pattanjon messzire. Labdalevétel után a félpályára kihelyezett bóját megkerülve, rávezeti a labdát a védő játékosra, majd megpróbálja kicselezni. Ezután szerepcsere.
 - Ugyan az, mint az előző gyakorlat, csak a végén kapura lövéssel. Itt is szerepcserével. (Dr. Magyar György1999)