Dr. Bóka Ferenc, Dr. Borkovits Margit, Dorka Péter, Lehmann-Dobó Andrea: Indoor-outdoor elmélet és gyakorlat
Juttasd vagy told be a körbe vagy karikába!
Létszám: tetszőleges létszám, akár az egész osztály együtt.
Szükséges szerek, eszközök: tornaszőnyeggel vagy tatamival fedett talaj, végső esetben szimplán a talaj, stopperóra. Felfestett, felrajzolt kör vagy végső esetben négyzet, téglalap, vagy hullahopp karika.
Fejlesztő hatás: egyensúlyérzék, erő, test-test elleni küzdelem, hatékony fogáskeresés.
Az ellenfelek a meghatározott területen kívül helyezkednek el szétszórtan. A vezényszót követően megfogják egymás kezét vagy bármilyen fogást keresnek a társukon, és megpróbálják a társaikat a körbe juttatni, húzni, tolni, emelni, stb.
A körbe, hullahopp karikába jutott személyek a vesztesek, győztes az utoljára kint maradt személy.
Szabályok:
- a hullahopp karikákat nem szabad átugrani, ebben az esetben figyelmeztetést kap a személy;
 - nem szabad a társainkat hátulról nagy erővel meglökni;
 - kiemelést csak derék fölötti fogással lehet kivitelezni;
 - ruhát fogni, tépni nem szabad;
 - egy játékost maximum két társa támadhatja egyszerre.
 
Változatok:
- játszatható együttes osztályfoglalkoztatási formában, de ajánlott a lányokat, fiúkat külön csoportba rendezni;
 - több csoportot is alakíthatunk a súlycsoportok figyelembevételével;
 - a több kisebb kijelölt területre a kialakított csoportokkal úgynevezett „betelepítést" a személyek behúzását hajthatjuk végre. Természetesen az egész osztályt együtt egy nagyobb játéktéren is játszathatjuk. Lényeg, hogy a két csapat közül az egyik a területen kívül hason fekvésben elhelyezkednek, a másik csapat a játék megindítására megfogják a társaik bokáját és behúzzák a kijelölt területre. Ha a csípőjük beér a területre, akkor teljesítette az a személy a feladatot;
 - a csoportok szerepcserével is végrehajtják e játékot;
 - a betelepítés idejét mérhetjük egyszer, illetve meghatározott idő alatt megszámoljuk a betelepítettek számát;
 - akár egyszerre többen is megfoghatnak és behúzhatnak egy játékost;
 - változtathatunk a behúzott vagy beérkezett testrész fontosságán. Például minden testrésznek be kell érkezni.