Skip navigation

Juttasd vagy told be a körbe vagy karikába!

Létszám: tetszőleges létszám, akár az egész osztály együtt.

Szükséges szerek, eszközök: tornaszőnyeggel vagy tatamival fedett talaj, végső esetben szimplán a talaj, stopperóra. Felfestett, felrajzolt kör vagy végső esetben négyzet, téglalap, vagy hullahopp karika.

Fejlesztő hatás: egyensúlyérzék, erő, test-test elleni küzdelem, hatékony fogáskeresés.

Az ellenfelek a meghatározott területen kívül helyezkednek el szétszórtan. A vezényszót követően megfogják egymás kezét vagy bármilyen fogást keresnek a társukon, és megpróbálják a társaikat a körbe juttatni, húzni, tolni, emelni, stb.

A körbe, hullahopp karikába jutott személyek a vesztesek, győztes az utoljára kint maradt személy.

Szabályok:

  1. a hullahopp karikákat nem szabad átugrani, ebben az esetben figyelmeztetést kap a személy;
  2. nem szabad a társainkat hátulról nagy erővel meglökni;
  3. kiemelést csak derék fölötti fogással lehet kivitelezni;
  4. ruhát fogni, tépni nem szabad;
  5. egy játékost maximum két társa támadhatja egyszerre.

Változatok:

  1. játszatható együttes osztályfoglalkoztatási formában, de ajánlott a lányokat, fiúkat külön csoportba rendezni;
  2. több csoportot is alakíthatunk a súlycsoportok figyelembevételével;
  3. a több kisebb kijelölt területre a kialakított csoportokkal úgynevezett „betelepítést" a személyek behúzását hajthatjuk végre. Természetesen az egész osztályt együtt egy nagyobb játéktéren is játszathatjuk. Lényeg, hogy a két csapat közül az egyik a területen kívül hason fekvésben elhelyezkednek, a másik csapat a játék megindítására megfogják a társaik bokáját és behúzzák a kijelölt területre. Ha a csípőjük beér a területre, akkor teljesítette az a személy a feladatot;
  4. a csoportok szerepcserével is végrehajtják e játékot;
  5. a betelepítés idejét mérhetjük egyszer, illetve meghatározott idő alatt megszámoljuk a betelepítettek számát;
  6. akár egyszerre többen is megfoghatnak és behúzhatnak egy játékost;
  7. változtathatunk a behúzott vagy beérkezett testrész fontosságán. Például minden testrésznek be kell érkezni.