Skip navigation

Általános iskolásoknak szánt íjász játékok

1. játék: Pontlopó

A nyolcvan cm-es FITA lőlapot szigetelő szalag csíkkal négy negyedrészre kell osztani. A játékot négyen játsszák, mindenki a saját maga számára kijelölt negyedbe lőhet három vesszőből álló sorozatokat. A találatokat értelemszerűen pontozzuk, az idegen mezőbe csapódott vesszők találati értékét le is vonhatjuk. A verseny állhat több sorozatból. 15-18 m távolságból.

2. játék: Ki ér le hamarabb?

A vesszőfogó táblára folyamatosan csökkenő átmérőjű köröket teszünk egymás alá. A játék során, aki hamarabb lő egyszerre 3 vesszőt a kijelölt célterületbe az léphet lejjebb egy célterülettel és a végén a leggyorsabban leérő játékos nyer. Játszhatjuk úgy is a játékot, hogy a körök mind különböző pontszámot érnek. A legnagyobb a legkevesebbet (1), a legkisebb a legtöbbet (4) pontot ér. A játékot az nyeri, aki a legtöbb pontot szerzi.

 

3. játék: Krétatörő

Ez egy nagyon közkedvelt játék a serdülők „ügyesebbjének". A tábla felső részébe szúrt vesszőkre vékony zsineggel iskolai táblakrétát függesztünk, majd alsó részéhez hasonlóképpen egy papír, vagy vászonzacskót erősítünk, amibe előzőleg ún. zsákbamacska ajándékot rejtettünk, ami lehet édességtől kezdve bármilyen jelképes apró csecsebecse. Természetesen a krétára lövünk, ami a legdrágább vesszőben sem tesz kárt.

 

4. játék: Léggömbvadászat

A nyílvesszőre függesztett lufi eltalálása nagyon népszerű szórakozás, ugyanakkor leszoktat a túl hosszú ideig való célzás hibájáról, hiszen mindenki elsőnek akarja kidurrantani a léggömböt. A játék továbbfejlesztett változatát,- mikor is a léggömbökbe felfújás előtt egy-egy fél marék lisztet öntöttünk egy tölcsér segítségével- már kifejezetten a szabadtéri használat alkalmával tanácsos kipróbálni. (Baranyi 2009)