Skip navigation

Játék

Fogalomtár:

Dupla be: '01 játékban dupla be esetén csak akkor kezdődik a pontok levonása, miután a játékos egy dupla szektort dobott.

Dupla ki: '01 játékban dupla kiszállóról beszélünk, ha a játékot dupla szektor eltalálásával kell befejezni, azaz pontjainkat 0-ra csökkenteni. 9 nyilas: 501 dupla ki játék teljesítése a minimálisan szükséges 9 nyíl eldobásával. Nagyon ritka és szép teljesítmény, versenyeken általában külön díjazzák.

'01 játékok szabálya:

Mindkét játékos '01 (301,501,701) ponttal kezd. Az egyes dobások által meghatározott pontszámok levonásra kerülnek az éppen aktuális pontszámból. Az nyer, aki pontosan eléri a nullát oly módon, hogy az utolsó dobása egy dupla, amivel pontosan nulla lesz a pontszáma. Nincs vége a játéknak ha „rosszul" fejezi be ilyen az ún. bust, ha az adott körben a játékos több pontot dob, mint a kör előtti pontszáma. A játékos elérné a 0 pontot levonás után, de nem duplával fejezte be.

'01 Parchess játékok szabálya:

Mindkét játékos 0 ponttal kezd. Az nyer, aki pontosan eléri a '01 (301,501,701) pontot. Az ún. bust akkor van, ha a játékos pontszáma '01 (301,501,701) pont fölé megy. Ilyen esetekben az adott körben szerzett pontok nem kerülnek jóváírásra, tehát a következő körben ugyanonnan kezdi, mint ahonnan az aktuális kört kezdte. Nullázás: Ha az egyik játékos bármelyik dobása során ugyanazt a pontszámot éri el, mint ami éppen akkor az ellenfelének is van, az ellenfél pontszámát lenullázza. A játék addig tart, amíg valamelyik játékos eléri a '01 (301,501,701) pontot.

Krikett játék szabálya:

A krikett célja, hogy a szektorokat 15-20-ig, valamint a bullt lezárjuk, mielőtt ellenfelünk teszi ezt meg. Egy szám lezárásához háromszor kell eltalálni az adott számot (a dupla kettőt, a tripla hármat ér). Ha az egyik játékosnak le van zárva egy szám, amit újra eltalál, és ellenfelének még nincs lezárva ugyanaz a szám, akkor a játékos a szektornak megfelelő pontot kapja. Az a játékos nyer, aki a 20 kör letelte előtt lezárta az összes számot 15-20-ig és a bullt, valamint több ponttal rendelkezik, mint ellenfele. 20 kör után az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontja van. Ha a pontállás döntetlen húsz kör után, akkor az a játékos nyer, akinek több szektor van lezárva. Ha ez is döntetlen, akkor extra körök következnek (max. 10), amelyek során az előbbiek szerint szerezhető meg a győzelem. Ha ezután sincs döntés, akkor a parti döntetlen. (Brown, Mcloughlin, Norton, 2011)