Skip navigation

2. A hatékony tanítás, tanulás összetevői

Célok

Az alábbi fejezetben olyan nemzetközi kutatási eredményeket közlünk John Hattie munkája nyomán, amelyek 800 metaelemzésre épülő kutatáson alapulnak. Hattie 138 olyan iskolai tényezőt azonosított, amelyek kisebb vagy nagyobb mértékben befolyásolják a tanulók iskolai teljesítményét. A fejezetben említett tényezők ismertetésének célja, hogy szélesebb keretben szemléljük a mindennapos tanári munka eredményességének összetevőit, hogy segítsen az önmonitorozásban, illetve fókuszálja a figyelmet a hatékonyabb tanár-diák együttműködésre, az önszabályozott tanulás kialakítására.

2. Feladat

Gondolja át, hogy ön szerint melyek azok a tényezők, amelyek meghatározzák az iskolai teljesítményt, amelyeket az iskolai oktatás-nevelés során mi magunk tudunk alakítani! Írja le az ön által legfontosabbnak vélt 10 tényezőt! Indokolja meg a válaszát!