Zárófeladatok
Feladat
1. Gondolja át, hogy ön a mindennapi gyakorlatában milyen lépéseket tudna megtenni az inkluzív oktatás sikeresebb megvalósulásáért!
Feladat
2. Írja le azt a 10 legmeghatározóbb tényezőt, amely a Hattie-féle kutatás és az ön tapasztalatai alapján a leginkább meghatározzák a tanulás sikerességét!
Feladat
3. Milyen képességzavarok fordulnak elő leggyakrabban a diszlexiával együtt? (7db)
Feladat
4. Írja le, hogy a nyelvtanulási nehézséggel küzdő tanulóknál milyen részképesség-zavart figyeld meg!
Feladat
5. Gondolja át, milyen feladatokkal tudja a nyelvtanulási nehézséggel küzdők részképességeit fejleszteni a mindennapos tanítása során!
Feladat
6. Szerezzen ötleteket kollégáitól, milyen feladatokkal tudják ők az önálló tanulás irányába motiválni a tanulóit!
Feladat
7. Kérdezze meg diákjait, mely feladatokat szeretik a nyelvtanulás során, melyeket éreznek nehéznek, melyeket motiválónak!
Feladat
8. Milyen autentikus szöveggel találkoznak tanulói a mindennapokban? Milyen idegen nyelvű szövegeket nézegetnek önállóan szívesen? Hogyan tudja ezeket behozni a mindennapos tanítási gyakorlatába?
Feladat
9. Autentikus szövegek: mémek – egy kis szemiotika: párosítsa a képet a szöveggel!
Feladat
10. Miért megfelelő gyakorlatok a mémek ön szerint a nyelvtanulási nehézséggel küzdők számára?