Irodalom
A fejezethez ajánlott internetes forrás:
Zavarok a nyelvelsajátításban, nyelvfejlődésben: http://slideplayer.hu/slide/2180595/
A fejezethez ajánlott könyvek:
10. ábra: Gósy Mária (2007) Beszédészlelési és beszédmegértési zavarok az anyanyelv-elsajátításban. Nikol.
11. ábra: Illyés Sándor (szerk.) (2000) Gyógypedagógiai alapismeretek. ELTE BGGyFK.
12. ábra: Gósy Mária (2004): Fonetika, A beszéd tudománya. Budapest. Osiris.
13. ábra: Gósy Mária (2005): Pszicholingvisztika. Budapest. Osiris.
Irodalom
Adamikné Jászó A. (2006): Az olvasás múltja és jelene. Budapest: Trezor Kiadó.
Brady, S. A.–Shankweiler, D. P. (szerk.) (2001): Phonological processes in literacy. A tribute to Isabelle Y. Liberman. Hillsdale. NJ: LEA.
Csépe V. (2000): Az olvasás és írásképesség zavarai. In: Illyés Sándor (szerk.) Gyógypedagógiai alapismeretek. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Csépe V. (2006): Az olvasó agy. Budapest: Akadémiai Kiadó.
Gósy M. (1994): A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztése óvodásoknak. Budapest: Nikol.
Gósy M. (1994): A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztése (szóban, írásban) iskolásoknak. Budapest: Nikol.
Gósy M. (2004): Fonetika. A beszéd tudománya. Budapest: Osiris.
Gósy M. (2005): Pszicholingvisztika. Budapest: Osiris.
Gósy M. (2006): A beszéd zavarai In: Kiefer Ferenc (főszerk.): Magyar nyelv. Budapest: Akadémiai Kiadó. 835–853.
Juhász V. (2014): Esélyegyenlőség az oktatásban: az inkluzív oktatási rendszer – a párbeszéd iskolája. In: Barna L. – Fekete S. – Kegyesné Szekeres E. – Major Á. (szerk.) Egyenlőtlen utakon. Tehetséggondozó. Műhelyfüzetek 2. Miskolc: Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar Tudományos Diákköri Tanács. 69–84.
Mesterházi Zs. (1998): A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Steklács J. (2013): Olvasási stratégiák tanítása, tanulása és az olvasásra vonatkozó meggyőződés. Budapest: Nemzedékek Tudása Kiadó.
Szinger V. (2005): Az írás-olvasás előkészítése az óvodai programok tükrében. In: B. Nagy Á. – Szépe Gy. (szerk.) Anyanyelvi nevelési tanulmányok 1. Iskolakultúra-könyvek 29. Pécs: Iskolakultúra. 184–199.