Skip navigation

A kreativitás és a tanulásra való beállítódás összefüggése

Feist (1998) kíváncsi volt arra, hogy milyen jellemző jegyekkel rendelkeznek a kreatív emberek (kreativitás rs. 78.), hogy megtudja, hogyan lehet az iskolában a tanulásra való pozitív beállítódást elősegíteni. Megnézte, hogy milyen személyiségjegyekben különböznek a tudósok a nem tudós emberektől, a kreatív és kevésbé kreatív tudósok egymástól, illetve a művészek a nem művész emberektől. Metaanalízise után arra jutott, hogy a kreatív emberek nagyobb fokú autonómiával rendelkeznek, introvertáltak, nyitottak az új tapasztalatszerzései lehetőségekre, megkérdőjelezik a normát, magabiztosság és önelfogadás jellemző rájuk, erősen motiváltak, önvezérlők, ambiciózusak, domináns személyek és impulzívak. Ezen tulajdonságok közül a tanulásra való pozitív beállítódást mégis nyilvánvalóan az új tapasztalatok iránti fogékonyság befolyásolja.