Idegennyelv-oktatás nyelvtanulási nehézséggel küzdők számára
- Idegennyelv-oktatás nyelvtanulási nehézséggel küzdők számára
- Előszó
- Bevezető
- 1. Az inkluziv nevelés kihívásai
- 2. A hatékony tanítás, tanulás összetevői
- Iskolai teljesítmény
- Mit jelent a látható tanulás és tanítás?
- Az olvasásfejlesztő tényezők hatása
- Ismételt olvasásprogramok
- Fonématudatosság
- Szövegértés-fejlesztő programok
- A ’gyorsítás’ hatása
- Az osztályok szerveződése
- Az osztálylétszám
- A képesség szerinti csoportosítás
- A buktatás, visszatartás
- A sikeres tanítás kulcsa
- Szaktárgyi tudás vs. pedagógiai, metodológiai ismeretek
- A mikrotanítás
- Az elvárások hatása az iskolai teljesítményre
- Az értékelések, önértékelések hatása az iskolai teljesítményre
- Az előzetes teljesítmények hatása
- Az iskola előtti programok hatása
- A tanulásra való beállítódás
- A kreativitás és a tanulásra való beállítódás összefüggése
- Motiváció vagy motiválás?
- A motiváció
- Összefoglalás
- Összefoglaló feladatok
- További internetes források:
- Irodalom
- 3. Az anyanyelv elsajátításának zavarai
- 4. Beszédészlelés, beszédmegértés
- 5. A diszlexia, diszgráfia felismerése
- 6. A vizuális differenciálás, a vizuális fejlesztés technikái
- A vizuális részképesség fejlesztése idegennyelv-órán
- Vizuális emlékezet, transzformációs képesség
- Vizuális diszkrimináció
- Vizuális emlékezet – koncentrációfejlesztéssel
- Vizuális diszkrimináció, keresés a szövegben
- A vizuális emlékezet fejlesztése I.
- A vizuális emlékezet fejlesztése II.
- Alak-háttér megkülönböztetés
- A vizuális emlékezet fejlesztése III.
- Vizuális emlékezet – verbális emlékezet
- Vizuális differenciálás, vizuális emlékezet szerialitással
- Vizuális analizálás, emlékezet, koncentrációfejlesztés
- Vizuális figyelem
- Vizuális differenciálás
- Vizuális alak-háttér megkülönböztetés
- Vizuális emlékezet – struktúraemlékezet
- Zárógondolatok
- Irodalom
- A vizuális részképesség fejlesztése idegennyelv-órán
- 7. Az auditív percepció, az auditív differenciálási képesség fejlesztése
- 8. Az emlékezet
- 9. Emlékezetfejlesztési gyakorlatok
- 10. Vázlat, gondolattérképek, táblázatok, koncentrikus körök
- 11. Szótanulás, szócsaládok tanítása
- 12. Színes nyelvtan
- 13. Kooperatív munka: A projektmódszer.
- Zárófeladatok