9. Óvoda – iskola átmenet
Célok
Célkitűzés: A hallgató ismerje meg az óvodáskor végén bekövetkező testi – lelki változásokat, legyen tisztában az iskolaérettség feltételeivel.
Fejlesztési cél: A hallgató jobban megérti az óvoda – iskola átmenet jellemzőit, segíteni tudja a gyermeket az iskolára való felkészülésben.
Előismeret
A gyermek testi, nyelvi, értelmi és érzelmi fejlődése.
Tartalmi összefoglaló
Hat – hét éves korban a gyermek gondolkodási képességei, önszabályozása, tudatosabbá válása alkalmassá teszik őt arra, hogy a tanulásnak új formáit sajátítsa el. Az iskolába lépéssel ugrásszerűen megváltozik a gyerek élete, új színterekkel gazdagodik a szocializációja, új elvárásokat támasztanak felé. Fontos meghatározó tényező lesz a teljesítményhez való viszonyulása, és azt is meg kell szoknia, hogy teljesítményét értékelik.