Skip navigation

Felhasznált irodalom

Dennis, T. (2006): Emotional Self-Regulation in Preschoolers: The Interplay of Child Approach Reactivity, Parenting, and Control Capacities. Developmental Psychology, Vol. 42, No. 1, 84-97.

Harter, J.K. (1999): The Construction of the Self: A Developmental Perspective. The Guilford Press

Kósa Éva (2002): Az éntudat és az énkép kialakulásának kezdetei. In: Pszichológia szöveggyűjtemény óvodapedagógus hallgatóknak, Trezor Könyvkiadó, Budapest

Laible, D., Thompson, R.A., Froimson, J. (2007): Early Socialization. In: Grusec, J.E., Hastings, P.D. (eds.) Handbook of Socialization: Theory and Research, Guilford Press, NewYork

Leary, M.R., Tangney, J.P. (2012): The Self as an Organizing Construct in the Behavioral and Social Sciences. In: Leary, M.R., Tangney, J.P. (eds.), Handbook of Self and Identity, Second Edition, Guilford Press

Pontiz, C.C., McClelland, M.M, Mathews, J.S., Morrison, F.J. (2009): A Structural Observation of Behavioral Self-Regulation and Its Contribution to Kindergarten Outcomes. Developmental Psychology, Vo. 45., No. 3., 605-619.

Popper Péter (2002): Az énkép és az énerők fejlődése a szociális tanulás során. In: Pszichológia szöveggyűjtemény óvodapedagógus hallgatóknak, Trezor Könyvkiadó, Budapest

Ranschburg Jenő (2012): Családi kör. Saxum Kiadó

Swann Jr, W.B., Bosson, J.K. (2010): Self and Identity. In: Fiske, S.T., Gillert, D.T., Lindzey, A. (eds.), Handbook of social psychology, New York: McGraw – Hill