Pedagógiai pszichológia jegyzet óvodapedagógusoknak
- Pedagógiai pszichológia jegyzet óvodapedagógusoknak
- Előszó
- 1. Bevezetés – Öndeterminációs elmélet
- 2. Szocializáció
- 3. Szocializációs eljárások, szociális tanulás
- 4. Családi szocializáció
- 5. Családi működés, a család rendszerszemlélete
- 6. Intézményi szocializáció – bölcsőde, óvoda
- 7. Az óvodáskor jellemzői
- 8. Éntudat, énkép, önállóság
- 9. Óvoda – iskola átmenet
- 10. Társas készségek, szociális kompetencia
- 11. Gyerekcsoportok jellemzői
- 12. Hatékony tanulás, tanuláselméletek
- 13. Pedagógus
- 14. Zárszó: Kiégés vagy személyes fejlődés?
- Feladatlap
Felhasznált irodalom
Ryan, R. M., Deci, E. L. (2002): An overview of self-determination theory. In Deci, E. L., Ryan, R. M. (eds.), Handbook of self-determination research. 3-33. Rochester, NY: University of Rochester Press.
Ryan, R.M., Deci, E.L. (2000): Self-determination theory and facilitaion of intrinsic motivation, social development, and subjective well-being. American Psychologist, Vol 55(1), 68-78.