Dr. Győri Ferenc, Hézsőné Böröcz Andrea, Kiss Gábor, Lehmann-Dobó Andrea, Meszlényi-Lenhart Emese, Dr. Balogh László: Wellness, sport- és egészségturizmus
A tudatos légzés
A tudatos ki-és belégzés oktatása is rendkívül fontos a vízhez szoktatás anyagában, hiszen minden gyakorlatát össze kell kötni a tudatos ki-és belégzéssel. A vízben való otthonos viselkedéshez hozzátartozik a levegővétel kialakult ritmusa.
A tudatos légzés oktatásánál fel kell hívnunk a tanulók figyelmét arra, hogy a levegő kifújását orron és szájon keresztül végezzék a tanulók, a belégzést csak szájon keresztül.
Gyakorlatok:
- Mellig, majd nyakig érő vízben álljanak a tanulók, és vegyenek levegőt, majd fújják ki.
- Kis műanyag állatot, labdát tegyenek a vízre és fújják maguk előtt.
- Hajoljanak közel a vízfelszín fölé, és fújjanak „lyukat" a levegőbe.
- Víz alatt gyakorolják a kifújást.
- Vízbe ugrás után maradjanak a tanulók a víz alatt és fújják ki a levegőt.
- A tanulók végezzenek lebegést korlátfogással, 4-5 másodpercig tartsák vissza a levegőt, majd fújják ki. A levegő visszatartás idejét később növelni lehet.
- A faltól elrugaszkodással végezzenek siklást a tanulók, 4-5mp-ig tartsák vissza a levegőt, majd fújják ki.