Dr. Győri Ferenc, Hézsőné Böröcz Andrea, Kiss Gábor, Lehmann-Dobó Andrea, Meszlényi-Lenhart Emese, Dr. Balogh László: Wellness, sport- és egészségturizmus
Az oktatás formái
A vízhez szoktatáshoz tartozó gyakorlati ismeretanyag oktatását differenciált foglalkoztatási formák keretében valósíthatjuk meg. A megválasztott oktatási formát néhány tényező azonban befolyásolhatja:
- a szervezeti keret
- a tanítványok életkora
- az úszás mozgásanyagának természete, az egyes úszásnemek technikája
- az életkorhoz alkalmazkodó optimális terhelés
- a rendelkezésre álló medence műszaki színvonala
- az oktató vezető szerepe
A legnagyobb mértékben talán a tanítványok életkora befolyásolja a felhasználandó formát. Minél fiatalabb korú gyermekeket tanítunk, annál inkább zártabb, ellenőrizhetőbb formákat kell alkalmaznunk. Az úszásnemek elsajátítása mellett az adott életkorú tanítványok képességfejlesztését is meg kell oldanunk.
A felsorolt oktatási formákat befolyásoló tényezők a következők:
- Együttes osztály-, illetve úszótanfolyami csoportfoglalkozás alkalmazása célszerű új anyag tanulásánál, vagy ismétlések, gyakorlások esetén, vagy ha az egész osztály egyszerre hajt végre egy bizonyos technikai elemet. A magyarázat, javítás és bemutatás szintén az egész osztálynak egyszerre történjék.
- Csoportos osztályfoglalkozást akkor tartsunk, ha a gyakorlás során már ismert anyag csiszolása a cél.