Skip navigation

Szervezetre gyakorolt egészségmegőrző-és fejlesztő hatása rendkívül nagy

  • Frissítő, élénkítő hatású
  • Pozitív hatással van a légzőszerv működésére
  • Fokozza a vérkeringést
  • Erősíti az immunrendszert
  • Fejleszti az izomrendszert
  • Pozitív hatással van a csontrendszerre
  • Stresszoldó hatású
  • Testtartásjavító
  • Személyiség-és jellemformáló hatása van: Kitartás, önfegyelem, küzdőképesség, monotonitás, alkalmazkodó képesség, kitartó fegyelem, kitartó figyelem, önuralom

 A vízhez szoktatás során a gyermekek az új közegben, megtapasztalják a rájuk ható víz törvényszerűségeit.

 Nem könnyű számukra megszokni:

  • a víz hőmérsékletét
  • a könnyedség érzését
  • a ki – és belégzőizmok eltérő játékát (hidrosztatikai nyomás)
  • a közegben végzett mozdulatok sebességét (frontális ellenállás)
  • a szervezet védekező reflexeit (szemhéjzáró reflex)
  • a szárazföldi mozgásokra nem jellemző hason, háton, fekvő helyzetet (nyak – és  fejbeállítódási reflex)
  • a szárazfölditől eltérő egyensúlyviszonyokat (labirintbeállítódási reflex)

 A vízhez szoktatás is nem más, mint az új közeghez való teljes alkalmazkodás, annak, törvényszerűségeinek, jellegzetességeinek megismerése. A szoktatási feladatok, a vízhez szoktatás, az oktatási folyamat leglényegesebb eleme.

Tökéletes vízbiztonság kialakítása nélkül nem lehetséges a szakszerű úszásnem oktatás.

Tényként kell kezelni, hogy idegen közegben kell mozdulatot, mozgást, helyzet és helyváltoztatást végezni, ezt pedig tanítani kell. A víz, mint a mozgás szempontjából eddig ismeretlen közeg, olyan törvényszerűséggel állítja szembe a tanulót mellyel a hétköznapi élete során, még nem találkozhatott.