- Wellness, sport- és egészségturizmus
- A turizmus pszichológiai alapjai – csak stressz-oldás a turizmus?
- A sportturizmus magyarországi adottságai, lehetőségei
- Rekreációs sportesemények szervezésének és lebonyolításának feladatai
- Bevezetés az egészségturizmusba
- A téma aktualitása
- Az egészségturizmus fogalma, alrendszerei
- A wellness-turizmus
- A gyógyturizmus
- Az egészségturizmus sajátos gazdasági szerepe
- Az egészségturizmus mint a helyi és a regionális gazdaság motorja
- Az egészségturizmus fejlődési irányai
- Összefoglaló kérdések
- Felhasznált irodalom
- A wellness kultúra kialakulása, sokszínűségének rövid áttekintése
- Wellness szolgáltatások, relaxációs módszerek, alternatív mozgásterápiák
- Vízi sportok: Aquafitnesz, vizi gimnasztika
- Természetes mozgás a vízben
- A gyógyhelyek jelentősége az egészségturizmusban Magyarországon
Az úszómozgás taníthatósága
A mozgások megtanulásának élettani, idegrendszeri sajátosságai a gyermekek 5-6 éves korához kötődnek. Az úszás ciklikus szerkezetű mozgás, nem igényel különösebb mozgástapasztalatot. Az úszás lényegében a kúszás, mászás, a járás és a futás mozgásainak vízi változata. Az 5-6 éves gyermek figyelemkoncentráló képessége elegendő az úszás tanulásához és gyakorlásához egyaránt. Az idegrendszernek igen fontos szerepe van az úszómozgások elsajátításában. A mozgástanulás az ideg-és az izomrendszer összehangolt tevékenysége. Az úszókészség megszerzése során a siker érdekében át kell alakítani a tanítványok néhány reflexét is. A nyaki beállítódási reflex és a labirintus beállítódási reflex akkor lép működésbe, ha a fej a szokásostól eltérő helyzetbe kerül. Az úszásmindenképpen a szokásostól eltérő testhelyzet, mivel a fej vízszintes testhelyzetben van. Vízbe érkezéskor mindig becsukja a szemét, a folyamatos gyakorlás során azonban átalakul ez a reflex is.