Skip navigation

Testnevelési játékok alkalmazása a vízhez szoktatásban

Minden gyermek alapvető tevékenységi formája a játék, így nagyon fontos, hogy a gyakorlatokat játékos formában ismertessük meg a tanulókkal. A játék során nem csak a hangulatuk lesz sokkal jobb, hanem azok a tanulók is aktívan vesznek részt a feladatokban, akik gátlásosabbak és nagyobb a félelemérzetük. A foglalkozásokat változatosabbá is tudjuk tenni.

 Játékok:

  •  Vízcsapkodás.
    A tanítványok a medence szélén ülnek, és lábukkal csapkodják a vizet.
  • Vízimalom.
    Térdig érő vízben ülnek, és előre-hátra köröznek a kezükkel.
  • Gólyajárás.
    Csípőig érő vízben magasra emelt lábbal, csobogás nélkül járnak.
  • Fröcskölőcsata.
    Két csapatot állítunk össze, melyek fröcsköléssel próbálják kiszorítani egymást
  • Labdacica.
    Öten - hatan kört alakítanak csípőig érő vízben. Egy-két tanuló a kör közepére áll, s megpróbálja elvenni a társai által adogatott labdát. Ha megérinti vagy elkapja a labdát, helyet cserél azzal, aki dobta.
  • Vízi birkózás.
    A párok a derékig érő vízben próbálják egymást a víz alá nyomni.
  • Egyszerű fogó.
  • Sapkás fogó.
    A fogón a sapka, akinek a fejére teszi az lesz a fogó.
  • Víz alatti fogó.
    A fogó csak a víz alatt foghatja meg a társát.
  •  Szabadulás a labdától.
    Két csapat van, mindkét csapatnál azonos számú labda. Sípszóra mindenki igyekezzen a másik csapat térfelére átdobni a labdát. Az a csapat, ahol nincs labda rövid ideig, pontot kap.
  •  Sor-és váltóversenyek különböző feladatokkal.
  •  Halacskázás.
    3 tanuló kézfogással kört alakít. Ketten megpróbálják áthúzni 3. tanulót a kezük felett.
  •  Búvárkodás.
    Kisebb-nagyobb merülő tárgyakat, „kincseket” dobjunk a víz aljára, és a tanulók hozzák föl őket.
  •  Alagút-játék.
    A tanulók terpeszállásban oszlopban állnak közel egymáshoz. Az utolsó tanuló a víz alatt a lábak között előreúszik, és beáll a sor elejére.
  • Mond meg hányat láttál.
  • Labdavezetés fejjel.
  • Talicskázás térdig érő vízben. Verseny.
  • Pontszerző.
    A tanulókat két csapatra osztjuk. Mindkét csapatnak az a célja, hogy a megszerzett labdát minél többször adogassák egymás között. A csapat egy-egy tagja számolja az átadásokat, az a csapat nyer, akinek a legtöbb átadást sikerült a mért időre végrehajtani.