Dr. Győri Ferenc, Hézsőné Böröcz Andrea, Kiss Gábor, Lehmann-Dobó Andrea, Meszlényi-Lenhart Emese, Dr. Balogh László: Wellness, sport- és egészségturizmus
Testnevelési játékok alkalmazása a vízhez szoktatásban
Minden gyermek alapvető tevékenységi formája a játék, így nagyon fontos, hogy a gyakorlatokat játékos formában ismertessük meg a tanulókkal. A játék során nem csak a hangulatuk lesz sokkal jobb, hanem azok a tanulók is aktívan vesznek részt a feladatokban, akik gátlásosabbak és nagyobb a félelemérzetük. A foglalkozásokat változatosabbá is tudjuk tenni.
Játékok:
- Vízcsapkodás.
A tanítványok a medence szélén ülnek, és lábukkal csapkodják a vizet.
- Vízimalom.
Térdig érő vízben ülnek, és előre-hátra köröznek a kezükkel.
- Gólyajárás.
Csípőig érő vízben magasra emelt lábbal, csobogás nélkül járnak.
- Fröcskölőcsata.
Két csapatot állítunk össze, melyek fröcsköléssel próbálják kiszorítani egymást
- Labdacica.
Öten - hatan kört alakítanak csípőig érő vízben. Egy-két tanuló a kör közepére áll, s megpróbálja elvenni a társai által adogatott labdát. Ha megérinti vagy elkapja a labdát, helyet cserél azzal, aki dobta.
- Vízi birkózás.
A párok a derékig érő vízben próbálják egymást a víz alá nyomni.
- Egyszerű fogó.
- Sapkás fogó.
A fogón a sapka, akinek a fejére teszi az lesz a fogó.
- Víz alatti fogó.
A fogó csak a víz alatt foghatja meg a társát.
- Szabadulás a labdától.
Két csapat van, mindkét csapatnál azonos számú labda. Sípszóra mindenki igyekezzen a másik csapat térfelére átdobni a labdát. Az a csapat, ahol nincs labda rövid ideig, pontot kap.
- Sor-és váltóversenyek különböző feladatokkal.
- Halacskázás.
3 tanuló kézfogással kört alakít. Ketten megpróbálják áthúzni 3. tanulót a kezük felett.
- Búvárkodás.
Kisebb-nagyobb merülő tárgyakat, „kincseket” dobjunk a víz aljára, és a tanulók hozzák föl őket.
- Alagút-játék.
A tanulók terpeszállásban oszlopban állnak közel egymáshoz. Az utolsó tanuló a víz alatt a lábak között előreúszik, és beáll a sor elejére.
- Mond meg hányat láttál.
- Labdavezetés fejjel.
- Talicskázás térdig érő vízben. Verseny.
- Pontszerző.
A tanulókat két csapatra osztjuk. Mindkét csapatnak az a célja, hogy a megszerzett labdát minél többször adogassák egymás között. A csapat egy-egy tagja számolja az átadásokat, az a csapat nyer, akinek a legtöbb átadást sikerült a mért időre végrehajtani.