- Wellness, sport- és egészségturizmus
- A turizmus pszichológiai alapjai – csak stressz-oldás a turizmus?
- A sportturizmus magyarországi adottságai, lehetőségei
- Rekreációs sportesemények szervezésének és lebonyolításának feladatai
- Bevezetés az egészségturizmusba
- A téma aktualitása
- Az egészségturizmus fogalma, alrendszerei
- A wellness-turizmus
- A gyógyturizmus
- Az egészségturizmus sajátos gazdasági szerepe
- Az egészségturizmus mint a helyi és a regionális gazdaság motorja
- Az egészségturizmus fejlődési irányai
- Összefoglaló kérdések
- Felhasznált irodalom
- A wellness kultúra kialakulása, sokszínűségének rövid áttekintése
- Wellness szolgáltatások, relaxációs módszerek, alternatív mozgásterápiák
- Vízi sportok: Aquafitnesz, vizi gimnasztika
- Természetes mozgás a vízben
- A gyógyhelyek jelentősége az egészségturizmusban Magyarországon
Motiváló tényezők
A szervezetet sok új mozgásinger éri. A mozgások sikeres elsajátításának egyik fontos tényezője a megfelelő motiváltság. A motiváció maga egy tettre kész állapotot jelent, amely a tanulás folyamatának fontos feltétele. A vízhez szoktatás során könnyen elérhetjük a gyermekek kedvező motivált állapotát. Jól tudjuk, hogy a kellemes temperált uszoda, a víz kék színe, megfelelő hőfoka, a falak színessége mind-mind igen fontos kellék. A motiváltság kialakításában, a tanulás sikerében az oktató szakmai felkészültségén túl jelentős szerepe van a tanár egyéniségének, személyes hatásának. A fiatal gyerekekkel való foglalkozásnál különös jelentősége van az oktató kedvességének, barátságosságának és közvetlenségének. A gátlás kialakulása általában nem természetes módon következik be. A kisgyermek sohasem születik „víziszonnyal". Általában a csecsemő-és a kisgyermekkor valamely szakaszában szerzett kedvezőtlen élmény hatására alakul ki a víztől való félelem.