12.1. Az iskolai alkalmasság mérőeszközei
Az iskola alkalmassági vizsgálatot mindig a szülő jelenlétében végezzük el. Ha mi vagyunk az első közlők, figyeljünk arra, hogy a szülő mennyire van tisztában gyermeke problémájával: tudomása van róla, vagy meglepetésként éri. Ha a gyermekkel látható probléma van, a szülők annak megfelelően viselkednek, amelyik fázisban vannak éppen az elfogadásban.
Hallgatók figyelmébe!
A szülőkkel való kapcsolatról, a tájékoztatás módjáról részletes tájékoztatót olvashatnak a 15. fejezetben (etikai kérdések).
A vizsgálat előtt a szülőkkel személyes tájékozódó beszélgetés során próbálunk képet kapni beiskolázással kapcsolatos elképzeléseikről, gyermekük fejlődésének sajátosságairól. Kérjük, hogy a vizsgálatra hozzák magukkal a gyermek fejlődésére vonatkozó iratokat, pl. kórházi zárójelentések, szakvéleményeket is.
Hallgatók figyelmébe!
A videó jelenetben egy fejlődésre vonatkozó anamnézis felvételét láthatják. A vizsgált gyermek diagnózisa: fejlődési szenzoros diszfázia.
Figyeljék meg a terhességre és a születés körülményeire mondott adatokat! Lehet-e következtetni a fejlődési diszfázia okaira?
Az elfogadás melyik fázisában lehet az anya?
Állítsák össze az anamnézis szempontsorát a film kérdései alapján!