Skip navigation

5.2.2. Esetmenedzsment

Az ellátási formák koordinálására 2006-ban bevezetik az esetmenedzsereket. Az esetmenedzserek maximális leterheltsége 75 kliensre terjed. Az esetmenedzserek feladatai között az egyénre szabott szolgáltatások tervezése, az ehhez szükséges személyre szabott támogatási összegek meghatározása két kiemelendő feladatkör. E folyamatba természetesen az értelmi fogyatékos személyt is bevonják, egyéni igényeit figyelembe veszik. A „hagyományos”, bár egyénre szabott támogatás megállapításához az esetmenedzserek munkába állásától a Berlini Szenátus a szolgáltatás minőségének javulását várja. Az esetmenedzserek bevezetését azonban nemcsak a minőségi kritériumok mozdították elő. Berlin ellátórendszerében a „Szükségletcsoport V”, magas arányban jelent meg és a szociális kiadások is erőteljesen megnőttek (Berlini Senat honlap). A 2010-ben elindított reformok és a csoportok újragondolása is szorosan kapcsolódik e gondolati körhöz (lásd 5.2.1.). Az esetmenedzserek feladata így kettős, egy egyensúlyozás, egyrészt az érintett személy igényei és szükségletei, másrészt az irányzott költségcsökkentés között (Seifert 2010). Berlinben 2004-től érhető el a személyre szabott költségvetés (lásd 10.3.).