Skip navigation

Fogó játékok

  • Féltek-e a medvétől?
    A tanulók 2 sorban helyezkednek el egymással szemben és a köztük lévő területen kijelölnek egy sávot a „medvének”. Akit a medve a kijelölt területen megérint, az vele marad „medvének”. Győztes az, akit utoljára fognak meg.
    Szabályok: A „medve” csak a középső harmadban vadászhat. A középső harmadból az első harmadba visszafutni nem szabad.
  • Érintő fogó
    Játéktér a létszámtól függ. A kijelölt (vagy önként jelentkezett) fogó üldözi a futva menekülő társait, Ha valakit megérint, az köteles az érintett testrészét (tenyérrel) letakarni, s így üldözni a társait. Győztes az, akit egyszer sem „érintettek” meg.
  • Szarvasvadászok
    Játéktér a csoport létszámától függ. A kijelölt fogó-pár (kézfogással) üldözi a menekülőket. Akit megérintenek, hozzájuk csatlakozik. Ha a vadászok száma hatra növekszik, két hármas csoportra oszlanak, de most már körbe kell zárni a menekülőket (a szarvasokat), a szélsők kézfogásával. Győztes az, akit utolsóként fognak meg. A következő „menetben” az első kettőként megfogottak lesznek a vadászok. (A szarvasokat – kézzel – megfogni nem szabad. Az ilyen érintés szabálytalan!)
  • Balatoni halászok
    Ez a játék csupán abban különbözik a szarvasvadászoktól, hogy a körbezárt menekülők a halászok (a fogók) keze alatt „kiúszhatnak” a hálóból.

Az új és régebbi játékok újrafeldolgozásából, variálásából a jó teniszedző vagy tanár természetesen kifogyhatatlan, éppen ezért használjuk fantáziánkat és találjunk ki „új” játékokat. Különösen figyeljünk a balesetek elkerülésére, hiszen a játék hevében tanulóink erről gyakran elfelejtkeznek. (Gáldi, 2003)