Skip navigation

Játékos rajtgyakorlatok, futógyakorlatok

  1. Tornacipőrablás: a futók egymással szemben állnak, közöttük egy tornacipő fekszik. Kinek sikerül ezt elkapni, és anélkül, hogy az ellenfél megérintené, a saját alapvonala mögé vinni.
  2. Fogó fekvő helyzetben: A hanyatt fekszik, lábai nyújtva. B a hasán fekszik, kezeit a válla mellett a talajra támasztja. Egy jelzésre B megpróbálja A lábfejét megérinteni. A a lehető leggyorsabban behajlítja a lábát.
  3. Fekete -fehér vagy éjjel-nappal: az osztály két sorban áll, fekszik, ül vagy térdel egymással szemben. Az egyik vezényszó kiáltására az egyik csapat megpróbál egy meghatározott vonal mögé menekülni. A másik csapat igyekszik megfogni őket. Cserével is.
  4. A diákok egy sorban helyezkednek el. A tanár a hátuk mögül átgurít egy labdát a rajtvonalon. Ki reagál rá a leggyorsabban.
  5. 30 m-es hendikep-futás: a sorok lépcsőzetesen állnak fel a célhoz viszonyítva - jelre indulás. Ki éri utol az előtte lévőt?
  6. Rajt kissé lejtős pályán lefelé (előredőlés gyakorlása).
  7. Reakció-fogó: a párok szabadon futnak (1-es és 2-es). Az érintett szám bekiáltására az egyik elfut, a másik megpróbálja 10 mp-en belül elkapni.
  8. Keresztező fogó: Fogójáték nagy területen: Az üldözöttek megmenekülhetnek, ha az üldözött és az üldöző pályáját keresztezik. A megmentő lesz az új „üldözött".
  9. Ide-oda fogó: két hosszanti vonal között futunk oda-vissza. A köztes területen kezdetben két megjelölt fogó van. Akit elkapnak, szintén beáll fogónak. Ki teszi meg legtöbbször a szakaszt?
  10. Futóverseny csapatértékeléssel: több oszlopot képezünk, oszloponként egy tanuló rajtol. A helyezési pontokat összeadjuk.
  11. Völgyfutás a labda ellen: B a völgy irányába lefelé dobja a labdát (A háta mögött). A a labda után fut és megpróbálja azt behozni a síkon elhelyezett jelzésig.
  12. Kijelölt körpályán minden csapat 20-szor kerülje meg a váltóbottal a pályát. A váltások száma és sorrendje szabadon választható (sprint állóképesség).
  13. Ügyességi váltó: a futónak a pálya közepén egy ügyességi feladatot kell végrehajtani (ügyesség időkényszer alatt).
  14. Melyik csapat tesz meg legtöbbször egy 20 m-es távot 3 perc alatt? (rajt - gyorsítás)
  15. Váltó egyéni futók ellen: 3-4 fős váltó küzd egy- egy egyéni futó ellen (váltások hatékonysága).
  16. Rajt-labda: a pálya közepén 5-6 gumilabda van. Jelzésre a másik oldalra megy a futócsapat, mialatt a vadász középre fut és megpróbál a labdákkal minél több futót eltalálni.
  17. Egy újságpapírral a testünkön előre futunk úgy, hogy az ne essen le. Egyre jobban hajtsuk össze az újságot! Ki tud a legkisebb papírdarabbal futni?
  18. A és B egyszerre dobnak magasba egy összegyűrt újsággombócot. Helycsere. Ki tudja megfogni a társa papírját?
  19. Az A futó B hátának dob egy újsággombócot. Amikor az B hátához ér, azonnal indul állórajtból. A mindkét kezével megérinti a talajt és B nyomába ered. (Murer K.,2000)
  20. Fogójáték körben: a sportolók kézfogással kört alakítanak. A kör közepén néhány buzogányt helyezünk el. A körben állók egymást húzzák, tolják és ha valaki közben feldönt egy buzogányt, annak kell kergetni a többit, akik egy 15 méterre lévő jelig futnak.
  21. Láncfogó: meghatározott játéktéren egy fogóval kezdődik a játék. Akit a fogó megfog, kézfogással csatlakozik a fogóhoz és végül egy fogólánc alakul ki. Az győz, akit nem sikerül megfogni.
  22. Végtelen váltó: 400 m-es pályát 8x50 méteres szakaszokra vagy a kijelölt pályát 8 egyenlő szakaszra osztjuk. 9 futóval végezzük a feladatot. A rajtnál áll fel két futó (az első és az utolsó). Megadott ismétlésig tart a verseny.
  23. Rajtok különböző kiindulóhelyzetekből (állásból, háttal felállásból, oldalterpeszből, harántterpeszből, guggolótámaszból, féltérdelésből, nyújtott ülésből, törökülésből, hasonfekvésből, fekvőtámaszból...)