A tanulásban akadályozottak pedagógiájának komplex megközelítése
- A tanulásban akadályozottak pedagógiájának komplex megközelítése
- Bevezetés
- 1. fejezet: A tanulási akadályozottság fogalmának helye a gyógypedagógia fogalomrendszerében
- 2. fejezet: Az intézményhálózat kialakulásának története, jelenlegi helyzete
- 2.1. A kisegítő iskolai hálózat kialakulása
- 2.2. Modernizációs változások
- 2.3. Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények (EGYMI) létrejöttének körülményei
- 2.4. Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények és az integráció fejlődése az európai uniós támogatások tükrében
- 2.5. Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények jelenlegi működése
- Összefoglalás
- Szakirodalom
- 3. fejezet: A tanulásban akadályozott tanulók nevelését- oktatását szabályozó dokumentumok
- 4. fejezet: A tanulásban akadályozott populáció diagnosztikus folyamatának lehetőségei és beiskolázásának folyamata
- 4.1. A gyógypedagógiai pszichodiagnosztika alapfogalmai
- 4.2. A tanulásban akadályozott személyekkel (kiemelten az enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató gyermekekkel, tanulókkal) kapcsolatos diagnosztikus feladatok és lehetőségek
- 4.3. Tanulásban akadályozott gyermekek beiskolázásának folyamata
- 4.4. A diagnosztikus team
- Összefoglalás
- Szakirodalom
- 5. fejezet: A tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók ismeretelsajátítási folyamatának jellemzői
- 6. fejezet: A tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók személyiségének és szociális képességeinek fejlődése
- 7. fejezet: A tanulásban akadályozott tanulók sajátos szükségletei, a komplex rehabilitáció feladatai
- 8. fejezet: Hatékony tanulásszervezési módszerek
- 9. fejezet: A differenciálás – szemlélet és gyakorlat
- 10. fejezet: Az egyéni fejlesztés
- 10.1. Az egyéni korrekció az egyéni fejlesztés előszobája
- 10.2. A diagnosztika szerepe az egyéni fejlesztésben
- 10.3. Az egyéni fejlesztés jogszabályi háttere
- 10.4. Az egyéni fejlesztési terv fogalma
- 10.5. Az egyéni fejlesztési terv mint folyamat
- 10.6. Egyéni fejlesztési terv- példák
- Összefoglalás
- Szakirodalom
- 11. fejezet: A tanulásban akadályozott tanulók együttnevelése
- 12. fejezet: A tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon végzett gyógypedagógus kompetenciája. A hatékony gyógypedagógus személyisége
- A kurzus zárása. Teszt