8. fejezet: Hatékony tanulásszervezési módszerek
Célok, kompetenciák
Az alapfogalmak, alapelvek, elméleti háttér megismerése révén a hallgatók (majd gyakorló szakemberek) váljanak képessé a hatékony tanulásszervezési módszereket beépíteni mindennapi munkájukba, bátran és adekvátan tudják majd használni az egyes módszereket.
A fejezet az alábbi főbb kompetenciák fejlesztésére alkalmas:
- a hatékony tanulásszervezéssel kapcsolatos ismeretek megszerzése, melyek az oktatásban, fejlesztésben fontos jelentőséggel bírnak,
- ösztönző fejlesztési környezet kialakításához szükséges ismeretek,
- fejlesztő anyagok hatékony kommunikálásához szükséges alapismeretek.
A fejezet teljesítése után a hallgatók képesek lesznek:
- a tanulásban akadályozott tanulókkal megfelelő, optimális módszerekkel foglalkozni,
- optimális fejlesztési célt kijelölni,
- az ismeretek rendszerbe integrálására,
- ismereteiket a gyakorlatban is alkalmazni.
Módszer
A célok eléréséhez a fejezet részeinek részletes feldolgozása szükséges. A feladatokat mindig végezze el a megadott módon. Lehetséges, hogy néhány feladat megoldására a rendelkezésre álló órakeret nem elegendő, és a feladatok befejezése otthoni munkát igényel. Ne mulassza el!
A fejezetben talál olyan szövegrészeket, melyek zöld színnel látszanak, és félkövéren formázottak. Ezekre a szavakra kattintva további hasznos információk, ismeretek jelennek meg. A tananyag teljes feldolgozásához ezek elsajátítására is szükség van.
A lecke végén található önellenőrző kérdéseket válaszolja meg. Ha szükségesnek érzi, térjen vissza a fejezet azon részeihez, melyekkel kapcsolatosan a kérdésben bizonytalan.
Tartalom
Bevezetés
A témával kapcsolatos néhány alapfogalom
A tanulásszervezési módszerekkel kapcsolatos hazai gyakorlat alakulása
Hatékony tanulásszervezési módszerek
A tanulásszervezés sajátosságai tanulásban akadályozott tanulók esetében
Összefoglalás
Önellenőrző kérdések
Szakirodalom