10. fejezet: Az egyéni fejlesztés
Célok, kompetenciák
A tananyag célja, hogy a hallgatókat megismertesse az egyéni fejlesztési terv fogalmával, céljával, funkciójával, jogszabályi hátterével, a tervezés folyamatával.
A fejezet az alábbi főbb kompetenciák elsajátítására alkalmas:
- egyéni fejlesztési terv fogalmának ismerete,
- az egyéni fejlesztési terv funkcióinak ismerete,
- az egyéni fejlesztés alapjául szolgáló tervezési folyamat ismerete.
A fejezet teljesítése után a hallgatók képesek lesznek:
- a tanulásban akadályozott tanulók egyéni fejlesztési tervének elkészítésére, megvalósítására (feladatok és kérdések differenciált megalkotására), az eredmények visszacsatolására.
Módszer
A célok eléréséhez a fejezet részeinek részletes feldolgozása szükséges. A feladatokat mindig végezze el a megadott módon. Lehetséges, hogy néhány feladat megoldására a rendelkezésre álló órakeret nem elegendő, és a feladatok befejezése otthoni munkát igényel. Ne mulassza el!
A fejezetben talál olyan szövegrészeket, melyek zöld színnel látszanak, és félkövéren formázottak. Ezekre a szavakra kattintva további hasznos információk, ismeretek jelennek meg. A tananyag teljes feldolgozásához ezek elsajátítására is szükség van.
A lecke végén található önellenőrző kérdéseket válaszolja meg. Ha szükségesnek érzi, térjen vissza a fejezet azon részeihez, melyekkel kapcsolatosan a kérdésben bizonytalan.
Tartalom
Az egyéni korrekció az egyéni fejlesztés előszobája
A diagnosztika szerepe az egyéni fejlesztésben
Az egyéni fejlesztés jogszabályi háttere
Az egyéni fejlesztés terv fogalma
Az egyéni fejlesztési terv mint folyamat
Egyéni fejlesztési terv-példák
Összefoglalás
Önellenőrző kérdések
Szakirodalom