11. fejezet: A tanulásban akadályozott tanulók együttnevelése
Célok, kompetenciák
A tananyag célja, hogy a hallgatók felidézzék az együttneveléssel kapcsolatos előzetes ismereteiket, megismerjék az integráció jelenlegi magyarországi helyzetét, az integrált nevelés-oktatás feltételeit. Ismerkedjenek meg jól működő hazai integrációs modellekkel, illetve a tanulásban akadályozott gyermekek együttnevelésének gyakorlatával.
A fejezet az alábbi főbb kompetenciák elsajátítására alkalmas:
- az együttnevelés kulcsfogalmainak ismerete,
- az együttnevelés feltételeinek ismerete,
- hazai integrációs modellek ismerete.
A fejezet teljesítése után a hallgatók képesek lesznek:
- a tanulásban akadályozott tanulók együttnevelésében való részvételre,
- a többségi pedagógus munkáját segítő komplex szakmai tevékenység megvalósítására.
Módszer
A célok eléréséhez a fejezet részeinek részletes feldolgozása szükséges. A feladatokat mindig végezze el a megadott módon. Lehetséges, hogy néhány feladat megoldására a rendelkezésre álló órakeret nem elegendő, és a feladatok befejezése otthoni munkát igényel. Ne mulassza el!
A fejezetben talál olyan szövegrészeket, melyek zöld színnel látszanak, és félkövéren formázottak. Ezekre a szavakra kattintva további hasznos információk, ismeretek jelennek meg. A tananyag teljes feldolgozásához ezek elsajátítására is szükség van.
A lecke végén található önellenőrző kérdéseket válaszolja meg. Ha szükségesnek érzi, térjen vissza a fejezet azon részeihez, melyekkel kapcsolatosan a kérdésben bizonytalan.
Tartalom
Bevezető gondolatok
Az integrált nevelés-oktatás feltételei
Jól működő hazai modellek az együttnevelésben
Tanulásban akadályozott tanulók integrációjának gyakorlati megvalósítása
Összefoglalás
Önellenőrző kérdések
Szakirodalom