4. fejezet: A tanulásban akadályozott populáció diagnosztikus folyamatának lehetőségei és beiskolázásának folyamata
Célok, kompetenciák
A hallgatók ismerjék meg a gyógypedagógiai pszichodiagnosztika alapfogalmait, a tanulásban akadályozott személyekkel (kiemelten az enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató gyermekekkel, tanulókkal) kapcsolatos diagnosztikus feladatokat és lehetőségeket, az e populációba tartozó gyermekek beiskolázásának folyamatát, valamint a diagnosztikus team tagjainak szerepét a fenti folyamatokban.
A fejezet az alábbi főbb kompetenciák elsajátítására alkalmas:
- gyógypedagógiai pszichodiagnosztikai alapelvek, diagnosztikus feladatok és lehetőségek ismerete,
- diagnosztikus tevékenység végzéséhez cselekvési terv összeállítása.
A fejezet teljesítése után a hallgatók képesek lesznek:
- team munkában, diagnosztikus folyamatban való részvételre végzett gyógypedagógusként,
- a diagnosztikus folyamat különböző területein e populációt illetően diagnosztikus tevékenységre.
Módszer
A célok eléréséhez a fejezet részeinek részletes feldolgozása szükséges. A feladatokat mindig végezze el a megadott módon. Lehetséges, hogy néhány feladat megoldására a rendelkezésre álló órakeret nem elegendő, és a feladatok befejezése otthoni munkát igényel. Ne mulassza el!
A fejezetben talál olyan szövegrészeket, melyek zöld színnel látszanak, és félkövéren formázottak. Ezekre a szavakra kattintva további hasznos információk, ismeretek jelennek meg. A tananyag teljes feldolgozásához ezek elsajátítására is szükség van.
A lecke végén található önellenőrző kérdéseket válaszolja meg. Ha szükségesnek érzi, térjen vissza a fejezet azon részeihez, melyekkel kapcsolatosan a kérdésben bizonytalan.
Tartalom
A gyógypedagógiai pszichodiagnosztika alapfogalmai
A tanulásban akadályozott személyekkel (kiemelten az enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató gyermekekkel, tanulókkal) kapcsolatos diagnosztikus feladatok és lehetőségek
Tanulásban akadályozott gyermekek beiskolázásának folyamata
A diagnosztikus team
Összefoglalás
Önellenőrző kérdések
Szakirodalom