2.5. Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények jelenlegi működése
Feladat
Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények integrációt segítő munkájának létjogosultságát a következő táblázat is alátámasztja. Elemezzék az általános iskoláskorú gyermekek integrált nevelésben való részvételi arányát!
(Forrás: Statisztikai tükör 2015/31)
Feladat
Alkossanak csoportokat, olvassák el a 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről EGYMI- re vonatkozó részeit (20§). Milyen feladatokat láthat el ma az EGYMI?
Hasonlítsák össze a megalakulásakor ellátott feladatokkal a mai feladatait! Milyen különbségeket fedeznek fel?
Feladat
Az EGYMI működéséről többet megtudhat Papp Gabriella, Perlusz Andrea, Schiffer Csilla, Szekeres Ágota, Takács István (2012): Két út van előttem…? Speciális és többségi intézmények közötti kooperáció és konkurencia a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában című tanulmányból.