12. fejezet: A tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon végzett gyógypedagógus kompetenciája. A hatékony gyógypedagógus személyisége
Célok, kompetenciák
A hallgatók ismerjék meg a tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon végzettséget szerzett gyógypedagógus által a képzés során elsajátítandó szakmai kompetenciákat, az ismereteik gyakorlati alkalmazhatósági lehetőségeit. A hatékony gyógypedagógus jellemzőit, a személyiséggel, a pedagógusnak önmagával való foglalkozás fontosságát.
A fejezet az alábbi főbb kompetenciák fejlesztésére alkalmas:
- kompetenciakörök, tevékenységi lehetőségek magabiztos ismerete,
- szakmai öntudat fontosságának megismerése,
- önmagára való odafigyelés fontosságának megértése.
A fejezet teljesítése után a hallgatók képesek lesznek:
- úgy vállalni feladatokat, hogy tudják, beletartozik-e kompetenciakörükbe,
- betartani kompetenciahatáraikat,
- szakmai öntudatuk építésére,
- önmagukra való odafigyelésre.
Módszer
A célok eléréséhez a fejezet részeinek részletes feldolgozása szükséges. A feladatokat mindig végezze el a megadott módon. Lehetséges, hogy néhány feladat megoldására a rendelkezésre álló órakeret nem elegendő, és a feladatok befejezése otthoni munkát igényel. Ne mulassza el!
A fejezetben talál olyan szövegrészeket, melyek zöld színnel látszanak, és félkövéren formázottak. Ezekre a szavakra kattintva további hasznos információk, ismeretek jelennek meg. A tananyag teljes feldolgozásához ezek elsajátítására is szükség van.
A lecke végén található önellenőrző kérdéseket válaszolja meg. Ha szükségesnek érzi, térjen vissza a fejezet azon részeihez, melyekkel kapcsolatosan a kérdésben bizonytalan.
Tartalom
A tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon végzett gyógypedagógus kompetenciája
A Gyógypedagógusok Etikai Kódexe
A hatékony gyógypedagógus személyisége
A kiégésről
Összefoglalás
Önellenőrző kérdések
Szakirodalom