Skip navigation

11.3. Jól működő hazai modellek az együttnevelésben

  1. A Gyermekek Háza Program a jól működő inkluzív iskolák egyike. Mindenféle típusú fogyatékossággal fogadnak tanulókat, köztük enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket is.

  2. A kéttanáros modell gyakorlatának fejlesztése a Prizma Általános Iskola és a Pannónia Általános Iskola szakmai működéséhez köthető. A Pannónia Általános Iskolában teljes integráció folyik kéttanáros modellben. A sajátos nevelési igényű gyermekek a tanulási idő teljes egészében együtt vannak ép társaikkal. A két pedagógus (gyógypedagógus és tanító) a tanulás nagy részében és a tanórán kívüli tevékenységek során mindketten a gyerekek rendelkezésére állnak. Elsőtől nyolcadikig minden évfolyamon vannak sajátos nevelési igényű gyermekek.

  3. Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények képezik az együttnevelés harmadik, jól működő szervezeti keretét (Lásd 3. fejezet.) Az utazótanári hálózat, az utazó gyógypedagógus egy vagy több többségi intézmény munkáját is segítheti (Papp, 2008).

Fontos

A Gyermekek Háza együttnevelő tevékenységéről itt tájékozódhat.

Fontos

A Prizma Általános Iskola együttnevelő tevékenységéről itt tájékozódhat.