Az óvodapedagógus feladata a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében
- Az óvodapedagógus feladata a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében
- A projekt
- Tartalmi áttekintés
- Előszó
- Bevezetés
- 1. Az ép és a sajátos nevelési igényű óvodás gyermekek együttnevelése
- Fogyatékosság, fogyatékos személy fogalmának értelmezése
- Sajátos nevelési igény fogalmának értelmezése
- Szegregáció és integráció fogalmának értelmezése
- Az integrált-inkluzív nevelés típusai
- Az integrált-inkluzív óvodai nevelés szintjei
- Összefoglalás
- Önellenőrző feladatok
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- 2. Az ép és a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének jogi szabályozása, alapdokumentumai
- A sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésével kapcsolatos főbb jogszabályok
- Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése a témakörre vonatkozó alapvető törvények tükrében
- A sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelvei
- Az ép és a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésének intézményi dokumentumai és tárgyi feltételei
- Az ép és a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésének személyi feltételei
- Összefoglalás
- Önellenőrző feladatok
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- 3. A mozgáskorlátozott gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
- Mozgáskorlátozott gyermekek nevelése többségi óvodában
- A mozgáskorlátozottság értelmezése
- A mozgáskorlátozott gyermekek csoportjai
- A mozgáskorlátozott gyermekek legfontosabb jellemzői
- Speciális eszközök a mozgáskorlátozott gyermekek óvodai neveléséhez
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a mozgáskorlátozott gyermekek óvodai nevelésében
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
- Összefoglalás
- Önellenőrző feladatok
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- 4. A látássérült gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
- Látássérült gyermekek nevelése többségi óvodában
- A látássérülés értelmezése
- A látássérült gyermekek csoportjai
- A látássérült gyermekek legfontosabb jellemzői
- A látássérülés hatása a gyermek fejlődésére
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a látássérült gyermekek óvodai nevelésében
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
- Összefoglalás
- Önellenőrző feladatok
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- 5. A hallássérült gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
- Hallássérült gyermekek nevelése többségi óvodában
- A hallássérülés értelmezése
- A hallássérült gyermekek csoportjai
- A hallássérült gyermekek legfontosabb jellemzői
- Speciális eszközök a hallássérült gyermekek óvodai neveléséhez
- A hallássérülés hatása a gyermek fejlődésére
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a hallássérült gyermekek óvodai nevelésében 1.
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a hallássérült gyermekek óvodai nevelésében 2.
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
- Összefoglalás
- Önellenőrző feladatok
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- 6. Az értelmi fogyatékos gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
- Az értelmi fogyatékos gyermekek nevelése többségi óvodában
- Az értelmi fogyatékosság értelmezése
- Az értelmi fogyatékos gyermekek csoportjai
- Az értelmileg akadályozott gyermekek legfontosabb jellemzői
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az értelmileg akadályozott gyermekek óvodai nevelésében
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
- Összefoglalás
- Önellenőrző feladatok
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- 7. A beszédfogyatékos óvodás gyermekek nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
- A beszédfogyatékos gyermekek nevelése többségi óvodában
- A beszédfogyatékosság, beszédzavar és beszédhiba értelmezése
- A beszéd-rendellenességek csoportjai
- A beszéd-rendellenességek legfontosabb jellemzői
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a beszédfogyatékos, beszéd-és nyelvi fejlődésben akadályozott gyermekek óvodai nevelésében
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
- Összefoglalás
- Önellenőrző feladatok
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- 8. Az autizmus spektrum zavarral élő óvodás gyermekek nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
- Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek nevelése többségi óvodában
- Az autizmus spektrum zavar értelmezése
- Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek csoportjai
- Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek legfontosabb jellemzői
- Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek viselkedésének főbb jellegzetességei
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek óvodai nevelésében
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
- Ajánlott speciális gyógypedagógiai, pedagógiai módszerek, eszközök
- Összefoglalás
- Önellenőrző feladatok
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- 9. A magatartászavarral rendelkező gyermekek nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
- Magatartászavarral rendelkező gyermekek nevelése többségi óvodában
- A magatartászavar értelmezése
- A magatartászavar különböző formái
- Magatartászavarral rendelkező gyermekek legfontosabb jellemzői
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai magatartászavarral rendelkező gyermekek óvodai nevelésében
- Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
- Összefoglalás
- Önellenőrző feladatok
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- Próbateszt
- Záróteszt
- Kislexikon
- Köszönetnyilvánítás