Skip navigation

Önellenőrző feladatok

Feleljen az alábbi kérdésekre!

  1. Milyen speciális eszközök szükségesek a mozgáskorlátozott gyermekek óvodai neveléséhez?
  2. Mutassa be gyógypedagógiai szempontú csoportosítás alapján a mozgáskorlátozottság csoportjait!
  3. Milyen problémák jelentkezhetnek a mozgáskorlátozott gyermekeknél a magatartás, viselkedés területén?
  4. Ismertesse az óvodapedagógus főbb feladatait a mozgáskorlátozott gyermek fogadását megelőzően!
  5. Hogyan készítheti fel az óvodapedagógus a gyermekcsoportot a mozgáskorlátozott társuk fogadására?

Döntse el, hogy igazak-e az alábbi állítások!

A mozgáskorlátozottság negatív hatással lehet az intelligencia fejlődésére. 

A mozgáskorlátozottsághoz kommunikációs zavar, esetleg beszédképtelenség is társulhat. 

Az agysérültekre jellemző, hogy csak a mozgás területén produkálnak az életkori sajátosságtól eltérő teljesítményt. 

A kommunikációs zavarral rendelkező gyermeket nem szükséges bevonni a mesélésbe.

Enable JavaScript

Egészítse ki az alábbi a mondatokat a megfelelő szavakkal!

A mozgássérült gyermekek óvodai nehézségeinek csökkentésében a mozgássérültek pedagógiája szakos gyógypedagógus, azaz a segítségére lehet támaszkodni.

A pontos diagnosztizálás a feladata.

Míg a mozgáskorlátozottság állapot, amit nem lehet megszüntetni, csak fejleszteni, addig a mozgásszervi megbetegedés (pl. ízületi gyulladás, végtagtörések stb.) állapot.

Enable JavaScript

Válassza ki a helyes választ!

Kérdés

A mozgáskorlátozottság gyógypedagógiai szempontú csoportosítása:

Válaszok

a kialakult mozgásképet veszi alapul,

a kóreredet alapján történik,

elsősorban a sérülése keletkezésének idejéből indul ki,

a súlyosság mértéke alapján történik.

Visszajelzés