Tartalmi áttekintés
Előszó
Bevezetés
1. Az ép és a sajátos nevelési igényű óvodás gyermekek együttnevelése
Fogyatékosság, fogyatékos személy fogalmának értelmezése
Sajátos nevelési igény fogalmának értelmezése
Szegregáció és integráció fogalmának értelmezése
Az integrált-inkluzív nevelés típusai
Az integrált-inkluzív óvodai nevelés szintjei
Összefoglalás
Önellenőrző feladatok
Felhasznált és ajánlott irodalom
2. Az ép és a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének jogi szabályozása, alapdokumentumai
A sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésével kapcsolatos főbb jogszabályok
Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése a témakörre vonatkozó alapvető törvények tükrében
A sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelvei
Az ép és a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésének intézményi dokumentumai és tárgyi feltételei
Az ép és a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésének személyi feltételei
Összefoglalás
Önellenőrző feladatok
Felhasznált és ajánlott irodalom
3. A mozgáskorlátozott gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
Mozgáskorlátozott gyermekek nevelése többségi óvodában
A mozgáskorlátozottság értelmezése
A mozgáskorlátozott gyermekek csoportjai
A mozgáskorlátozott gyermekek legfontosabb jellemzői
Speciális eszközök a mozgáskorlátozott gyermekek óvodai neveléséhez
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a mozgáskorlátozott gyermekek óvodai nevelésében
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
Összefoglalás
Önellenőrző feladatok
Felhasznált és ajánlott irodalom
4. A látássérült gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
Látássérült gyermekek nevelése többségi óvodában
A látássérülés értelmezése
A látássérült gyermekek csoportjai
A látássérült gyermekek legfontosabb jellemzői
A látássérülés hatása a gyermek fejlődésére
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a látássérült gyermekek óvodai nevelésében
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
Összefoglalás
Önellenőrző feladatok
Felhasznált és ajánlott irodalom
5. A hallássérült gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
Hallássérült gyermekek nevelése többségi óvodában
A hallássérülés értelmezése
A hallássérült gyermekek csoportjai
A hallássérült gyermekek legfontosabb jellemzői
Speciális eszközök a hallássérült gyermekek óvodai neveléséhez
A hallássérülés hatása a gyermek fejlődésére
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a hallássérült gyermekek óvodai nevelésében 1.
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a hallássérült gyermekek óvodai nevelésében 2.
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
Összefoglalás
Önellenőrző feladatok
Felhasznált és ajánlott irodalom
6. Az értelmi fogyatékos gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
Értelmi fogyatékos gyermekek nevelése többségi óvodában
Az értelmi fogyatékosság értelmezése
Az értelmi fogyatékosság okai
Az értelmi fogyatékos gyermekek csoportjai
Az értelmileg akadályozott gyermekek legfontosabb jellemzői
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az értelmileg akadályozott gyermekek óvodai nevelésében
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
Összefoglalás
Önellenőrző feladatok
Felhasznált és ajánlott irodalom
7. A beszédfogyatékos gyermekek nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
A beszédfogyatékos gyermekek nevelése többségi óvodában
A beszédfogyatékosság, beszédzavar és beszédhiba fogalmának értelmezése
A beszéd-rendellenességek csoportjai
A beszéd-rendellenességek legfontosabb jellemzői
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a beszédfogyatékos, beszéd-és nyelvi fejlődésben akadályozott gyermekek óvodai nevelésében
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
Összefoglalás
Önellenőrző feladatok
Felhasznált és ajánlott irodalom
8. Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek nevelése többségi óvodában
Az autizmus spektrum zavar értelmezése
Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek csoportjai
Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek legfontosabb jellemzői
Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek viselkedésének főbb jellegzetességei
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek óvodai nevelésében
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
Ajánlott speciális gyógypedagógiai, pedagógiai módszerek, eszközök
Összefoglalás
Önellenőrző feladatok
Felhasznált és ajánlott irodalom
9. A magatartászavarral rendelkező gyermekek nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai
Magatartászavarral rendelkező óvodás gyermekek nevelése többségi óvodában
A magatartászavar értelmezése
A magatartászavar különböző formái
Magatartászavarral rendelkező gyermekek legfontosabb jellemzői
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai magatartászavarral rendelkező gyermekek óvodai nevelésében
Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban
Összefoglalás
Önellenőrző feladatok
Felhasznált és ajánlott irodalom
Próbateszt
Záróteszt
Kislexikon
Köszönetnyilvánítás