Skip navigation

Tartalmi áttekintés

Előszó

Bevezetés

1. Az ép és a sajátos nevelési igényű óvodás gyermekek együttnevelése

Fogyatékosság, fogyatékos személy fogalmának értelmezése

Sajátos nevelési igény fogalmának értelmezése

Szegregáció és integráció fogalmának értelmezése

Az integrált-inkluzív nevelés típusai

Az integrált-inkluzív óvodai nevelés szintjei

Összefoglalás

Önellenőrző feladatok

Felhasznált és ajánlott irodalom

2. Az ép és a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének jogi szabályozása, alapdokumentumai

A sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésével kapcsolatos főbb jogszabályok

Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése a témakörre vonatkozó alapvető törvények tükrében

A sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelvei

Az ép és a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésének intézményi dokumentumai és tárgyi feltételei

Az ép és a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésének személyi feltételei

Összefoglalás

Önellenőrző feladatok

Felhasznált és ajánlott irodalom

3. A mozgáskorlátozott gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai

Mozgáskorlátozott gyermekek nevelése többségi óvodában

A mozgáskorlátozottság értelmezése

A mozgáskorlátozott gyermekek csoportjai

A mozgáskorlátozott gyermekek legfontosabb jellemzői

Speciális eszközök a mozgáskorlátozott gyermekek óvodai neveléséhez

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a mozgáskorlátozott gyermekek óvodai nevelésében

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban

Összefoglalás

Önellenőrző feladatok

Felhasznált és ajánlott irodalom

4. A látássérült gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai

Látássérült gyermekek nevelése többségi óvodában

A látássérülés értelmezése

A látássérült gyermekek csoportjai

A látássérült gyermekek legfontosabb jellemzői

A látássérülés hatása a gyermek fejlődésére

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a látássérült gyermekek óvodai nevelésében

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban

Összefoglalás

Önellenőrző feladatok

Felhasznált és ajánlott irodalom

5. A hallássérült gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai

Hallássérült gyermekek nevelése többségi óvodában

A hallássérülés értelmezése

A hallássérült gyermekek csoportjai

A hallássérült gyermekek legfontosabb jellemzői

Speciális eszközök a hallássérült gyermekek óvodai neveléséhez

A hallássérülés hatása a gyermek fejlődésére

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a hallássérült gyermekek óvodai nevelésében 1.

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a hallássérült gyermekek óvodai nevelésében 2.

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban

Összefoglalás

Önellenőrző feladatok

Felhasznált és ajánlott irodalom

6. Az értelmi fogyatékos gyermekek óvodai nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai

Értelmi fogyatékos gyermekek nevelése többségi óvodában

Az értelmi fogyatékosság értelmezése

Az értelmi fogyatékosság okai

Az értelmi fogyatékos gyermekek csoportjai

Az értelmileg akadályozott gyermekek legfontosabb jellemzői

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az értelmileg akadályozott gyermekek óvodai nevelésében

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban

Összefoglalás

Önellenőrző feladatok

Felhasznált és ajánlott irodalom

7. A beszédfogyatékos gyermekek nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai

A beszédfogyatékos gyermekek nevelése többségi óvodában

A beszédfogyatékosság, beszédzavar és beszédhiba fogalmának értelmezése

A beszéd-rendellenességek csoportjai

A beszéd-rendellenességek legfontosabb jellemzői

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai a beszédfogyatékos, beszéd-és nyelvi fejlődésben akadályozott gyermekek óvodai nevelésében

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban

Összefoglalás

Önellenőrző feladatok

Felhasznált és ajánlott irodalom

8. Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai

Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek nevelése többségi óvodában

Az autizmus spektrum zavar értelmezése

Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek csoportjai

Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek legfontosabb jellemzői

Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek viselkedésének főbb jellegzetességei

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek óvodai nevelésében

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban

Ajánlott speciális gyógypedagógiai, pedagógiai módszerek, eszközök

Összefoglalás

Önellenőrző feladatok

Felhasznált és ajánlott irodalom

9. A magatartászavarral rendelkező gyermekek nevelése, az óvodapedagógus fejlesztési feladatai

Magatartászavarral rendelkező óvodás gyermekek nevelése többségi óvodában

A magatartászavar értelmezése

A magatartászavar különböző formái

Magatartászavarral rendelkező gyermekek legfontosabb jellemzői

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai magatartászavarral rendelkező gyermekek óvodai nevelésében

Az óvodapedagógus ajánlott feladatai az óvodai élet tevékenységi formáival kapcsolatban

Összefoglalás

Önellenőrző feladatok

Felhasznált és ajánlott irodalom

Próbateszt

Záróteszt

Kislexikon

Köszönetnyilvánítás