Skip navigation

Önellenőrző feladatok

Feleljen az alábbi kérdésekre!

  1. Értelmezze a beszédzavar és a beszédfogyatékosság jelentését!
  2. Sorolja fel a beszéd-rendellenességek csoportjait!
  3. Milyen feladatai vannak az óvodapedagógusnak a beszédfogyatékossággal rendelkező gyermekek óvodai fogadásával, nevelésével kapcsolatban?
  4. Mire kell figyelnie az óvodapedagógusnak a beszédfogyatékosság gyermeknél a vers- és mesefoglalkozás közben?
  5. Mi jellemzi a hadaró gyermek beszédét?

Döntse el, hogy igazak-e az alábbi állítások!

Az élettani beszédhibák különösebb kezelés nélkül rendeződnek.

A beszédhiba a beszéd valamely tényezőjének súlyosabb zavara, a beszédbeli akadályozottság legsúlyosabb formája.

A tónusos dadogás a hangképzés megnyúlását, a test merevvé és görcsössé válását eredményezi. 

Rekedtség esetén a tiszta hangképzést biztosító anatómiai szerkezet eltérései miatt a beszédhang hangszínének megváltozásáról van szó. 

Enable JavaScript

Egészítse ki az alábbi a mondatokat a megfelelő szavakkal!

A gyermekek beszédfogyatékosságát az állapíthatja meg.

A jellemzője, hogy a korábban már jó szinten beszélő gyermek bizonyos helyzetekben vagy feltételek között nem szólal meg.

gyanúja áll fenn, ha az ép értelmű és ép érzékszervű gyermek hároméves kora után kezd el beszélni, és beszédfejlődése hároméves korában elmarad az életkori és egyéni képességeknek megfelelő beszédszinttől.

Enable JavaScript

Válassza ki a kakukktojást!

Kérdés

A tünet jellege szerint a pöszeség lehet:

Válaszok

kihagyás, 

felcserélés,

torzítás vagy

fejlődési diszfázia.

Visszajelzés