Skip navigation

Bevezetés

A tananyag az alábbi főbb kompetenciák fejlesztésére alkalmas:

A hallgató megismerheti és megértheti:

  • a sajátos nevelési igényű és ép gyermekek együttnevelésének alapelveit,
  • a sajátos nevelési igényű gyermekek csoportjait, speciális igényeit,
  • az integrált-inkluzív neveléssel kapcsolatos alapfogalmakat, törvényi hátteret,
  • az integrált-inkluzív nevelés típusait, eredményességének feltételeit,
  • az óvodapedagógus sérülésspecifikus feladatait.

A hallgató képessé válhat:

  • felismerni a sajátos nevelési igényű gyermekek problémáit,
  • az egyéni bánásmód szakszerű alkalmazására,
  • az eltérő nevelési szükségletű gyermekek speciális igényeinek ismeretében személyiségük fejlesztésére,
  • az együttneveléssel kapcsolatos sérülésspecifikus feladatok ellátására,
  • a szakemberekkel és a családokkal való együttműködésre.

A hallgatóban kialakulhatnak a megfelelő attitűdök, hogy

  • előítéletmentesen legyen képes a sajátos nevelési igényű gyermekek gondozására, nevelésére,
  • empatikus legyen a sajátos nevelési szükségletű gyermekekkel.