Az óvodapedagógus feladata a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében
Bevezetés
A tananyag az alábbi főbb kompetenciák fejlesztésére alkalmas:
A hallgató megismerheti és megértheti:
- a sajátos nevelési igényű és ép gyermekek együttnevelésének alapelveit,
- a sajátos nevelési igényű gyermekek csoportjait, speciális igényeit,
- az integrált-inkluzív neveléssel kapcsolatos alapfogalmakat, törvényi hátteret,
- az integrált-inkluzív nevelés típusait, eredményességének feltételeit,
- az óvodapedagógus sérülésspecifikus feladatait.
A hallgató képessé válhat:
- felismerni a sajátos nevelési igényű gyermekek problémáit,
- az egyéni bánásmód szakszerű alkalmazására,
- az eltérő nevelési szükségletű gyermekek speciális igényeinek ismeretében személyiségük fejlesztésére,
- az együttneveléssel kapcsolatos sérülésspecifikus feladatok ellátására,
- a szakemberekkel és a családokkal való együttműködésre.
A hallgatóban kialakulhatnak a megfelelő attitűdök, hogy
- előítéletmentesen legyen képes a sajátos nevelési igényű gyermekek gondozására, nevelésére,
- empatikus legyen a sajátos nevelési szükségletű gyermekekkel.