Az óvodapedagógus feladata a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében
Felhasznált és ajánlott irodalom
- Bécsi Mónika, Erdei Róbert, Fegyver Márta, Kissné Almási Krisztina és Török Márta (2006, szerk.): Kézikönyv a sajátos nevelési igényről és az integrációról. Start Rehabilitációs Vállalat és Intézményei Nyírségi Nyomda, Nyíregyháza.
- Volentics Anna (2000): Nehezen nevelhető, inadaptált gyermekek a közoktatás és a gyermekvédelem intézményeiben. In: Illyés Sándor (szerk.): Gyógypedagógiai alapismeretek. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest, 631-654. o.
Internetes források:
- Venterné Balogh Angelika (2006): Ajánlások a pszichés fejlődés zavaraival küzdő gyermekek kompetencia alapú fejlesztéséhez I. (magatartászavar esetén). Sulinova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht., Budapest. On-line megtekintés: http://www.sulinet.hu/tanar/kompetenciateruletek/ovodai_neveles/dokumentumok/ovi-08.pdf (Letöltés ideje: 2015. május 11.)
- Tasnádi Ágnes (2006): A pszichés fejlődés zavarai típusinak felismerése, sajátosságai és életviteli jellemzői. Nemzeti Felnőttképzési és Szakképzési Intézet, Budapest. On-line megtekintés: http://109.74.55.19/tananyagok/tananyagok/A%20pszich%C3%A9 s%20fejl%C5%91d%C3%A9s%20zavarai%20t%C3%ADpusainak%20felism er%C3%A9se,%20saj%C3%A1toss%C3%A1gai%20%C3%A9s%20% C3%A9letviteli%20jellemz%C5%91i.pdf (Letöltés ideje: 2015. május 11.)
- 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelete a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról On-line megtekintés: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=154929.229239 (Letöltés ideje: 2015. május 11.)