Skip navigation

Önellenőrző feladatok

Feleljen az alábbi kérdésekre!

  1. Értelmezze a látássérülés jelentését pedagógiai megközelítés alapján!
  2. Milyen gyanújelek alapján következtethet az óvodapedagógus arra, hogy a gyermek aliglátó vagy gyengénlátó? Ismertesse a gyermek látásélessége területén előfordulható tüneteket!
  3. Hogyan befolyásolja a veleszületett látássérülés a mozgásfejlődést?
  4. Ismertesse az óvodapedagógus ajánlott feladatait a látássérült óvodai fogadásával, nevelésével kapcsolatban!
  5. Mire kell figyelnie az óvodapedagógusnak a látássérült gyermek mozgásfejlesztésénél?

Döntse el, hogy igazak-e az alábbi állítások!

A fényérzékelők számára a csekély látásmaradvány nagy segítséget nyújt a közlekedésben, tájékozódásban. Fény irányának megállapítására képesek.

A gyengénlátók számára a nagyfokú látószűkület akadályozza a vizuális megismerést. 

A látássérülés a beszédfejlődés terén viszonylag kevés elmaradást okoz. 

A látássérültek csoportjainak elválasztására szolgáló kritériumok országonként megegyező. 

Enable JavaScript

Egészítse ki az alábbi a mondatokat a megfelelő szavakkal!

A látássérült gyermekek integrált nevelésére akkor van lehetőség, ha a a szakértői véleményben az óvodai nevelés ezen formájára javaslatot tesz.

A különböző pszichológiai vizsgálatok szerint a látássérülés kialakulásánál az életkor döntő jelentőségű, mivel ekkorra már az alapfunkciók nagyrészt kialakulnak.

A vak gyermekekre a jellemző.

Enable JavaScript

Válassza ki a helyes választ!

Kérdés

A látássérült gyermekek gyógypedagógiai fejlesztését

Válaszok

a konduktor,

a szurdopedagógus,

a logopédus,

a tiflopedagógus végzi.

Visszajelzés