4.3.2. A gyakorlati órák koordinálása
A szakirányokért felelős gyakorlati oktatók összehangolják évfolyamonként és hallgatónként a szakirányok gyakorlatának időszakait, majd elkészítik a hallgatói beosztást a gyakorlóhelyekre vonatkozóan.
A gyakorlati oktató beosztja a hallgatói hospitálások és tanítások időpontját, kíséri a hallgatókat a hospitálásokra és az önálló hallgatói tanításokra.
A gyakorlatot követő konzultációk során a hallgatókkal együtt elemzi a bemutató órákat, megbeszéli a módszertani lépések közötti összefüggéseket, a logopédus által használt módszereket, a látott segítségnyújtás és differenciálás módjait, a látott nevelési helyzetek kezelésének lehetőségeit és használt eszközök további felhasználási lehetőségeit.
A gyakorlati oktató átadja és megbeszéli a hospitálások szempontjait, a minta óraterveket, a gyakorlatok követelményeit. Igény szerint együttműködik a hallgatók önálló tanításra való felkészítésében.
A hallgatók önálló tanításait látogatja, aktívan részt vesz az órák elemzésében és értékelésében. A látogatások lehetővé teszik, hogy intenzív személyes kapcsolat legyen az Intézet gyakorlati oktatója, a gyakorlatvezető logopédusok és a hallgatók között, melynek következtében hatékony csapatmunka valósulhat meg.