- Gazdasági alapismeretek I.
- Kis- és középvállalkozások indítása és működtetése
- Szervezeti felépítés
- Vállalkozások gazdálkodása
- Vállalati pénzügyek – bevezetés a pénzügyi menedzsmentbe
- Vállalkozások marketingje
- Emberi erőforrás menedzsment
- Az emberi erőforrás menedzsment definíciója
- Az EEM alapvető tevékenységei, területei
- Az EEM feladatok végzői
- Emberi erőforrás menedzsment a kis- és középvállalkozásoknál
- Főbb HR tevékenységek a kis- és középvállalkozásoknál
- Összefoglaló kérdések
- Irodalom
- Kis- és középvállalkozások üzleti tervezése
- A vállalkozások pályázati tevékenysége
- A pályázatok jelentősége napjainkban
- Miért támogatja az Európai Unió az elmaradott térségek pályázóit?
- Mi alapján kell átgondolni a pályázatokat?
- Közvetlen brüsszeli pályázati források
- Európai területi együttműködés (ETE)
- Hazai pályázati rendszer keretei, 2014-2020
- Pályázatok elkészítése és benyújtása
- Összefoglaló kérdések
A nettó forgótőke nagyságát befolyásoló tényezők
A nettó forgótőke nagyságát több tényező is befolyásolhatja.
A vállalkozás termelésének, értékesítésének terjedelme. Az értékesítés növekedése elsősorban a követelések növekedésével jár együtt.
A vállalkozás üzletpolitikája. Előfordulhat, hogy a vállalkozás a piaci részesedés növelése érdekében kedvezőbb fizetési feltételeket (pl. hosszabb fizetési határidőt) ajánl a vevőknek.
A folyó működési költségek változása. Ha például nő az alapanyagok ára, akkor növekszik a készletekben lekötött tőke is.
A technológia változása. A gyártási idő csökkentése például a forgóeszközök szintjének csökkenéséhez vezethet.
A szezonalitás. Sok ágazatban vannak a termelésnek (vagy értékesítésnek) kiugró időszakai, ami főként az átmenetileg szükséges forgóeszközök és a rövid lejáratú források állományában idéz elő megugrást.