Skip navigation

Fogyasztási cikkek (consumer goods), fogyasztói (B2C) piac

Ebben az esetben a terméket vagy szolgáltatást egy egyén, egy család, vagy egy háztartás vásárolja meg (azaz nem egy vállalat). Amikor tehát fogyasztókról beszélünk, akkor egyénekre, természetes személyekre, a társadalom tagjaira gondolunk. A vásárlás célja valamilyen szükséglet kielégítés. A döntéshozatal többnyire nem professzionális, a fogyasztók próbálnak információkat gyűjteni, mérlegelik azokat, tanácsokat kérnek, korábbi tapasztalataikra hagyatkoznak, és hoznak egy fogyasztói döntést. Ez a döntés gyakran érzelmek által vezérelt, és nem minden esetben racionális. A termékeket a fogyasztók igényeihez illeszkedően kell pozícionálni, és figyelembe kell venni, hogy a fogyasztók miként döntenek az adott termékről, ennek megfelelően kell kialakítani az értékesítés módját. A fogyasztók számára történő értékesítéstt B2C (Business to Consumer) típusú értékesítésnek is szokás nevezni.