- Gazdasági alapismeretek I.
- Kis- és középvállalkozások indítása és működtetése
- Szervezeti felépítés
- Vállalkozások gazdálkodása
- Vállalati pénzügyek – bevezetés a pénzügyi menedzsmentbe
- Vállalkozások marketingje
- Emberi erőforrás menedzsment
- Az emberi erőforrás menedzsment definíciója
- Az EEM alapvető tevékenységei, területei
- Az EEM feladatok végzői
- Emberi erőforrás menedzsment a kis- és középvállalkozásoknál
- Főbb HR tevékenységek a kis- és középvállalkozásoknál
- Összefoglaló kérdések
- Irodalom
- Kis- és középvállalkozások üzleti tervezése
- A vállalkozások pályázati tevékenysége
- A pályázatok jelentősége napjainkban
- Miért támogatja az Európai Unió az elmaradott térségek pályázóit?
- Mi alapján kell átgondolni a pályázatokat?
- Közvetlen brüsszeli pályázati források
- Európai területi együttműködés (ETE)
- Hazai pályázati rendszer keretei, 2014-2020
- Pályázatok elkészítése és benyújtása
- Összefoglaló kérdések
Fogyasztási cikkek (consumer goods), fogyasztói (B2C) piac
Ebben az esetben a terméket vagy szolgáltatást egy egyén, egy család, vagy egy háztartás vásárolja meg (azaz nem egy vállalat). Amikor tehát fogyasztókról beszélünk, akkor egyénekre, természetes személyekre, a társadalom tagjaira gondolunk. A vásárlás célja valamilyen szükséglet kielégítés. A döntéshozatal többnyire nem professzionális, a fogyasztók próbálnak információkat gyűjteni, mérlegelik azokat, tanácsokat kérnek, korábbi tapasztalataikra hagyatkoznak, és hoznak egy fogyasztói döntést. Ez a döntés gyakran érzelmek által vezérelt, és nem minden esetben racionális. A termékeket a fogyasztók igényeihez illeszkedően kell pozícionálni, és figyelembe kell venni, hogy a fogyasztók miként döntenek az adott termékről, ennek megfelelően kell kialakítani az értékesítés módját. A fogyasztók számára történő értékesítéstt B2C (Business to Consumer) típusú értékesítésnek is szokás nevezni.