A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
10.2.3. A tanítási folyamat értékelése
A fejlesztő értékelés alkalmazása nemcsak a tanuló tanulási folyamata szempontjából hangsúlyos, hanem tanári nézőpontból a tanítási folyamat fejlesztése szempontjából is. Különösen lényeges a tanári önreflexió képességének elsajátítása. Erre lehetőséget biztosít az, ha megfigyeljük, illetve, ha a diákok válaszai alapján is értékeljük a tanári munkánkat.
Reflexiófeladat
10.13. Tekintse meg Bill Gates: „A tanároknak szükségük van visszajelzésre” című előadását (http://www.ted.com/talks/bill_gates_teachers_need_real_feedback?language=hu)!
Fogalmazza meg saját gondolatait az előadásban bemutatott kutatási eredményekről, a tanári visszajelzésekben alkalmazható módszerekről!