A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
Bevezetés
Ez a fejezet röviden bemutatja az oktatás tartalmi irányításának rendszerét és a kapcsolódó alapfogalmakat. A fejezet feldolgozásával az olvasó:
- képet alkot a jelenlegi szabályozó rendszerről,
- megismeri a központi tantervek és a pedagógiai programok funkcióit,
- megismeri a központi tantervek felépítését,
- megvizsgálja a helyi tantervek példáit.
Reflexiófeladat
2.1. Gondolja át, mit olvasott-hallott eddig a hazai tantervi változásokról!
2.2. Gyűjtse össze a tapasztalatai, tanulmányai és az 1. fejezet alapján megfogalmazható feltételezéseit arról, hogy az eddig ismert tantervi dokumentumoknak mi lehet a szerepe, feladata; illetve hogyan jöhetnek létre ezek a dokumentumok!