Skip navigation

11.3. Országos és helyi mérések eredményeinek értelmezése, felhasználása

A fejezet utolsó részében azt vizsgáljuk, hogyan értelmezhetők az országos mérések helyi szintű eredményei. Ehhez szintén az Országos kompetenciamérésre támaszkodunk. Az OKM adatai alapján több szinten készítenek jelentéseket. A fenntartói jelentésekből (a taneszköz létrehozásának idején aktuális szabályozás szerint) a tankerületek, az önkormányzatok, az alapítványi és az egyházi iskolák fenntartói láthatják, hogyan teljesítettek az intézmények összességében és évfolyamok szerint a két mérési területen. Az intézményi és telephelyi jelentések közötti különbség, hogy az utóbbiak részletesebbek. A jelentésekhez könnyen értelmezhető útmutatók is rendelkezésre állnak (https://www.kir.hu/okmfit/Segitseg.aspx). Mindezek mellett a tanulók mérési azonosítói alapján lehetőség van az egyéni, tanulói szintű eredmények lekérdezésére. A jelentésekben a tanulók egyéni adatai nem azonosíthatók be, az intézmény számára viszont ezek rendelkezésre állnak a fejlesztés tervezése érdekében.