A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
6.5. Összegzés
A tanterv értékelése a tanítási-tanulási folyamat optimalizációjának a része. Az elemzés különböző szempontokból és eszközökkel történhet. A tanterv egységességére, következetességére és megvalósíthatóságára a tervezés folyamában természetesen törekednek a fejlesztők, azonban csak az aktuális eredmények alapján dönthető el, mennyire eredményes, hatékony, méltányos tanítási-tanulási folyamatot tesz lehetővé az adott tanterv. A továbbfejlesztés érdekében a dokumentum belső és külső összefüggéseit egyaránt vizsgálni kell.