A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
Bevezetés
Ebben a fejezetben bemutatjuk a tantervi célrendszer elemeit, a tantervi célok forrásait, és nagyobb teret szánunk a követelmények mint a tanulási eredmények tárgyalására. A fejezet feldolgozásával
- megismeri a tantervi célok kiválasztásának forrásait
- megfigyeli a célok megvalósíthatóvá tételének folyamatát
- rálát a célok és tanulási eredmények, illetve a feladatok és követelmények különbségére
- megfigyeli a tanulási eredmény típusú követelmények jellemzőit
- megismer néhány követelménytaxonómiát
Gyakorló tanárként szüksége lesz arra, hogy központi tantervek célrendszerét értelmezze, illetve a saját tervezésében azokhoz illeszkedő célokat tűzzön ki és tudjon megvalósítható tanítási-tanulási folyamat lépéseire lefordítani, lebontani.