A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
12.2. Hazai rendszerszintű felmérések
Oktatási rendszerünkben többféle területen, több évfolyam bevonásával végeznek méréseket. Az országos mérés elemei között megtalálhatók diagnosztikus célú képességvizsgálatok (Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer: DIFER, Országos készség- és képességmérés: OKKM), meghatározott évfolyamok végén a tanulók fejlettségi szintjét felmérő vizsgálatok (Országos kompetenciamérés). A mérési rendszer elemei ugyanakkor folyamatosan változnak, funkcióik módosulnak. Ezért is lényeges tanárként ismernünk, hogy milyen módon gyűjthetünk egy új, vagy módosított felmérésről pontos információkat.