Skip navigation

12.3.1. A nemzetközi vizsgálatok jellemzői

Szövegfeldolgozási feladat

Olvassa el figyelmesen Balázsi és Horváth (2011, 352–358. o.) ismertetését a nemzetközi rendszerszintű vizsgálatokról és válaszoljon a következő kérdésekre!

 

12.9. Készítsen egy összefoglaló táblázatot a PIRLS, a TIMSS és a PISA alapvető jellemzői alapján a következő szempontok figyelembevételével: (1) Mi a mérési cél? (2) Milyen tudásterületeket vizsgál? (3) Kiket vizsgál? (4) Melyik évben történik a vizsgálat? (5) Az oktatási rendszer mely szintjeiről nyújt információt?

 

12.10. Vizsgálja meg a magyar tanulóknak a rendszerszintű méréseken elért eddigi eredményeit! Válaszoljon az alábbi kérdésekre!

  • Hogyan változott a magyar diákok szövegértése a PISA-vizsgálatban 2009-ben a korábbi mérési ciklusokhoz képest? Milyen tényezők állnak az eredmények változásának hátterében? Milyen eredményeket értek el a magyar diákok a digitális szövegértés területén a 2009-es PISA-vizsgálatban?
  • Hogyan változott a matematika és a természettudomány területén a 2009-es PISA- vizsgálatban a magyar diákok teljesítménye a korábbi mérési ciklusokhoz képest?
  • Indokolja, miért szükséges a 2. képességszinten lévők arányának változását figyelembe venni? Milyen változások jellemzők a 2009-es PISA-eredményekben?
  • Hogyan változott a magyar diákok teljesítménye a TIMSS-mérésekben a 4. és 8. évfolyamon a két vizsgált területen?
  • Milyen eredményeket értek el a magyar diákok a 2006-os PIRLS-vizsgálatban a 2001-es eredményekhez képest? Mi áll ennek a hátterében?