Skip navigation

11.3.3. Az Országos Kompetenciamérés helyi eredményeinek felhasználása

Reflexiófeladatok

11.10. Mit gondol, milyen módon használhatók fel az OKM eredményei és feladatai az iskolai munka eredményességének növelésében? Válaszoljon az alábbi kérdésekre!

  • Kiknek a munkájáról ad visszajelzést az intézményben dolgozó tanárok közül a tanulók OKM-en elért eredménye?
  • Miben segítheti a tanárok munkáját az intézményi jelentések elemzése, megismerése?
  • Minősíthetők-e osztályzatokkal a tanulói teljesítmények az OKM eredményei alapján? Ha igen, hogyan, mely tantárgy keretében? Ha nem, miért nem?
  • Milyen célok elérése érdekében használhatják fel az intézményben dolgozó tanárok a kompetenciamérés feladatait a tanórán?

11.11. Válaszainak összehasonlításához vizsgálja meg a telephelyi jelentésekhez készült útmutató „Általános tudnivalók” leírását!

  • Válaszolja meg az útmutató alapján is a 11.10. feladathoz tartozó kérdéseket!
  • Hol talál a válaszaiban hasonlóságokat és különbségeket az útmutatóban szereplő információkhoz képest?
  • Mire hívta fel a figyelmét a jelentések felhasználására vonatkozó leírás?

Alkalmazási feladatok

11.12. Válasszon ki és vizsgáljon meg egy „Telephely összefoglaló jelentést” (https://www.kir.hu/okmfit/kereso.aspx?t=t) az alábbi kérdések megválaszolásával!

  • Milyen átlageredményt értek el az adott telephelyen a diákok? Értelmezze az eredményt az országos átlaghoz és különböző viszonyítási csoportokhoz képest!
  • Hogyan változott a tanulók átlageredménye a korábbi mérésekhez képest?
  • Milyen az alapszint alatt teljesítő tanulók eloszlása? Értelmezze az eredményt az országos eloszláshoz és a megfelelő viszonyítási csoporthoz képest!
  • Fogalmazzon meg következtetéseket: Mely területen és évfolyamon szükséges leginkább fejleszteni a tanulók tudását?

11.13. Válasszon ki egy évfolyamot és egy mérési területet! Indokolja választását! Vizsgálja meg a kiválasztott évfolyamon és mérési területen a telephelyi jelentésben szereplő eredményeket az alábbi kérdések megválaszolásával!

  • Jellemezze a diákok képességszint szerinti eloszlását! Milyen arányban vannak a tanulók az egyes képességszinteken? Hogyan értelmezhető az eredményük az országos eloszláshoz és a saját referenciacsoportjukhoz képest?
  • Vizsgálja meg az átlageredményt a CSH-index alapján! Mennyi a telephely tényleges és várható eredménye közötti különbség? Milyen mértékű a vizsgált telephely pedagógiai hozzáadott értéke?
  • Fogalmazzon meg következtetéseket az eredmények alapján! 

11.14. Mutassa be társainak az eredményeket! A visszajelzések alapján pontosítsa az elemzését!