11.3.3. Az Országos Kompetenciamérés helyi eredményeinek felhasználása
Reflexiófeladatok
11.10. Mit gondol, milyen módon használhatók fel az OKM eredményei és feladatai az iskolai munka eredményességének növelésében? Válaszoljon az alábbi kérdésekre!
- Kiknek a munkájáról ad visszajelzést az intézményben dolgozó tanárok közül a tanulók OKM-en elért eredménye?
- Miben segítheti a tanárok munkáját az intézményi jelentések elemzése, megismerése?
- Minősíthetők-e osztályzatokkal a tanulói teljesítmények az OKM eredményei alapján? Ha igen, hogyan, mely tantárgy keretében? Ha nem, miért nem?
- Milyen célok elérése érdekében használhatják fel az intézményben dolgozó tanárok a kompetenciamérés feladatait a tanórán?
11.11. Válaszainak összehasonlításához vizsgálja meg a telephelyi jelentésekhez készült útmutató „Általános tudnivalók” leírását!
- Válaszolja meg az útmutató alapján is a 11.10. feladathoz tartozó kérdéseket!
- Hol talál a válaszaiban hasonlóságokat és különbségeket az útmutatóban szereplő információkhoz képest?
- Mire hívta fel a figyelmét a jelentések felhasználására vonatkozó leírás?
Alkalmazási feladatok
11.12. Válasszon ki és vizsgáljon meg egy „Telephely összefoglaló jelentést” (https://www.kir.hu/okmfit/kereso.aspx?t=t) az alábbi kérdések megválaszolásával!
- Milyen átlageredményt értek el az adott telephelyen a diákok? Értelmezze az eredményt az országos átlaghoz és különböző viszonyítási csoportokhoz képest!
- Hogyan változott a tanulók átlageredménye a korábbi mérésekhez képest?
- Milyen az alapszint alatt teljesítő tanulók eloszlása? Értelmezze az eredményt az országos eloszláshoz és a megfelelő viszonyítási csoporthoz képest!
- Fogalmazzon meg következtetéseket: Mely területen és évfolyamon szükséges leginkább fejleszteni a tanulók tudását?
11.13. Válasszon ki egy évfolyamot és egy mérési területet! Indokolja választását! Vizsgálja meg a kiválasztott évfolyamon és mérési területen a telephelyi jelentésben szereplő eredményeket az alábbi kérdések megválaszolásával!
- Jellemezze a diákok képességszint szerinti eloszlását! Milyen arányban vannak a tanulók az egyes képességszinteken? Hogyan értelmezhető az eredményük az országos eloszláshoz és a saját referenciacsoportjukhoz képest?
- Vizsgálja meg az átlageredményt a CSH-index alapján! Mennyi a telephely tényleges és várható eredménye közötti különbség? Milyen mértékű a vizsgált telephely pedagógiai hozzáadott értéke?
- Fogalmazzon meg következtetéseket az eredmények alapján!
11.14. Mutassa be társainak az eredményeket! A visszajelzések alapján pontosítsa az elemzését!