8.3. Tudásszint- és képességvizsgáló tesztek
A továbbiakban azt mutatjuk be, hogyan tudunk a mérési célokhoz illeszkedő, megfelelő jóságmutatókkal rendelkező teszteket létrehozni és alkalmazni. Tekintve, hogy elsősorban a tudásszintmérő tesztek összeállítása a tanárok feladata, ezért a tesztfejlesztési folyamatot hangsúlyosan e teszttípusra fókuszálva mutatjuk be. Az itt megszerezhető tudás ugyanakkor transzferálható lehet a képességvizsgáló tesztekre is. Bár kétségtelen, hogy a képességeket vizsgáló tesztek szerkesztése speciális szakértelmet is igényel, és gyakorló tanárként inkább az lesz a feladata, hogy az országosan bemért képességmérő teszteket tudja alkalmazni. (A Pedagógiai értékelés gyakorlaton egy tudásszintmérő teszt készítése és képességvizsgáló tesztek alkalmazása a feladat, ezért az ebben a fejezetben szereplő szövegfeldolgozási és alkalmazási feladatok elsősorban ahhoz a kurzushoz kapcsolódnak.)